Nr. 5. 34. årgang. Fredag den 20/9 2013.

I fredags var Henrik Søndergaard (Patricias (4.kl.) far) på besøg i 5.kl. og 6.kl. Her fortalte han om sit liv med dets mange op, nedture, og vigtigheden af at forfølge sine drømme. Det var et rigtigt godt foredrag, som gav stof til eftertanke. Tak til Henrik.

I morgen afholder bestyrelsen arbejdsdag på skolen. Vi mødes på skolen kl. 09.00 og arbejder/hygger os på skolen, så længe man har lyst. Håber på stort fremmøde.

Mange tak for støtten i forbindelse med skolens arbejde på delvis fritagelse for moms. Vi har næsten nået de 100 støtteerklæringer og modtager gerne flere.

På mandag tager bh.kl. og 1.kl. til Skive for at se teaterforestillingen ”Cirkeline i Eventyrland”. Der er sendt information ud til forældrene.

I uge 40 er der omlagt uge, hvor skoleskemaet kun indeholder idræt og udeliv. I vil modtage en detaljeret information.

Den 10. oktober afholder skolen sponsordag. I vil i næste uge modtage yderligere information om arrangementet.

Vi glæder os til at se vores nye legehus samlet efter arbejdsdagen og prøve vores nye flisebane til banancyklerne. Det er rigtig dejlig, at mange forældre møder op og gør en kæmpe indsats for, at vi kan have det sjovt i hverdagen.

Legetøjsuge i næste uge.

Torsdag fejrer vi fødselsdag for september børn.

Husk i dag fredag er sidste frist for tilmelding for pasning i efterårsferien. Pasning vil hver dag være i børnehaven.

M88:

- Så blev der også lavet et "Mor-barn" gymnastikhold: Hver onsdag kl. 16.15 - 17 (i minisporttiden) vil en gruppe sørge for gymnastik for de allermindste.

- Alle gymnastikhold har rigtig fin tilslutning. Der kan dog godt være et par stykker mere på Zumba holdet.

- Vil du gerne deltage i loop-træning så kontakt Dorthe Vester.

- følg med på www.M88.dk

Fra Thise menighedsråd:

- Ældremøde i Breum onsdag d. 25. sept.: Kl. 14 gudstjeneste i Grinderslev Kirke og bagefter sammenkomst i Breum Præstegård. Kresten Tougaard fortæller om hans tid fra "Bondemand til folketingspolitiker".

- Høstgudstjenesten i Thise Kirke bliver søndag d. 6. oktober. Kirkens børnekor medvirker og efterfølgende tager vi på Sundsørehus til en let frokost.