Nr. 9. 34. årgang. Fredag den 25/10 2013.

De sidste sponsorater fra skolens sponsordag er kommet dumpende i løbet af denne uge, hvilket bringer det samlede resultat op på lige over 20.000,00 kr. Endnu engang mange tak for det.

I mandags afholdt vi fagdag på skolen. Dagen var fyldt med tværfaglige projekter, som udfordrede børnene på mange forskellige måder. Spørg jeres børn om deres klassens aktiviteter.

Her er nogle af deres oplevelser med børnenes egne ord:

”Mandag havde vi fagdag, og vi havde om Vikingetiden. Det, vi lavede var, at vi rejste 1.000 år tilbage i tiden til den gang, hvor vikingerne levede. Pigerne lavede mad – de lavede brød bagt på bål og kalkunkød på pinde, mens drengene snittede knive og lavede bål.

Vi lærte at læse runer. Vi lærte, at de selv fangede deres mad og hentede vand. Vi læste om hvilket tøj, de havde på. Vi lærte, at de dengang spiste med kniv og ske.

Det var en sjov og god dag”

Hilsen Jakob, Annastasia og Patricia 3. og 4. kl.

Minikonfirmand starter tirsdag fra kl.12.00 – 12.45. for eleverne i 3.kl.

På mandag starter Carolina i 2.kl. og Isabella i 6.kl. Vi vil gerne byde dem og deres familie velkommen til.

På tirsdag er der nationale test i engelsk i 8.kl. og 9.kl.

Forældresamtalerne i 5.kl. og 6.kl. er flyttet fra 12. og 14. november til den 11. november. Der vil blive sendt en indkaldelse ud på et senere tidspunkt.

I efterårsferien har vi fået nye vinduer i flere af vores klasseværelser og på lærerværelset. Det har været en længe ventet investering, som helt sikkert forbedre vores undervisnings og arbejdsforhold samtidigt med, at det rent æstetisk gør en kæmpe forskel.

I starten af oktober måned meddelte skolens revisor Jens Jensen, at han gik i på efterløn. I den forbindelse vil vi gerne udtrykke vores taknemmelighed for den arbejdsindsats Jens Jensen har ydet vores skole, børnehave og vuggestue gennem årene. Han er og har altid været en af vores fastestøtter. Vi håber, at han nu kan nyde sit velfortjente otium.

Der er badminton hver tirsdag 14.00 - 14.30. Alle fritterbørn spiller og de er super dygtige .

På torsdag holder vi fødselsdag for oktoberbørnene

I næste uge er der legetøjsuge.

Fritteren mangler låneregntøj samt flyverdragter, overtræksbukser til fritterbørnene, som de kan låne, når de har glemt. Så ligger I inde med noget, aftager vi det gerne.

M88:

Kontingent udskrives fra næste uge:

-          Onsdag ligger familiekontingentet udskrevet i hallen

-          Fredag ligger seniorkontingentet udskrevet i hallen

Borgerforeningen.

Østsalling rykker!!

Her er ingen på krykker! Muligheder frem for begrænsninger.Udfordringer frem for problemer. Vælgermøde den 30. oktober 2013 klokken 19.00.Hvor skal krydset stå? Vælgermødet skal sætte fokus på fremtidens Østsalling iforhold til borgerne, infrastruktur, turisme, tilflyttere, landdistrikt,erhverv m.m.Mødet afvikles med et panel af politikere og et panel aflokale borgere, hvor målet er at få en debat om de forskellige fokuspunkter udfra oplæg. Tilhørerne har fra starten mulighed for at komme med idéer ogspørgsmål til debatten.

Panelet af politikere er: Jan D Andersen (A), Ditte Staun(B), Palle Jepsen (C), Leo B Rasmussen (D), Anders Bøge (F), Jan Toft (I), ErikMortensen(O), Jens Peter Hedevang (V) og Hans T. Holm (Ø).I pausen er der mulighed for at skrive gode idéer ned tilpolitikerne, kommunen eller Østsalling, som lokalområde. Idéerne bliver samletog sendt til kommunen, politikerne og de lokale borgerforeninger i Østsalling. Vis interesse for Østsallings fremtid og mød op. Mødetafholdes i Thise Hallen ved skolen. Arrangør og vært ved et lille traktement erThise Borgerforening.Det er MEGET vigtig, at der møder rigtig mange op for at vise, at vi er aktive!!

Vuggestuen.

Nyhedsbrev for oktober 2013.

Vi vil gerne byde Thea, Agnes og deres forældre rigtigt hjerteligt velkommen til vores vuggestue.

Og så skal vi også sige velkommen tilbage til Martin. Det er dejligt at have ham "hjemme" igen. Og det er tydeligt at se, at både børnene og Martin er glade for det.

I den første del af måneden, har vi tilbragt mange dage på legepladsen, det har været nogle skønne efterårsdage, som vi har nydt i fulde drag. Nogle dage har vi også spist vores middagsmad ude.

Vi går mod koldere tider, men vi vil gerne blive ved med at bruge legepladsen, så derfor vil vi gerne gøre jer opmærksomme på, at det er ved at være tid til at, børnene har flyverdragter, huer og varmt fodtøj med.

Vi har som noget nyt planlagt aktiviteter for en måned frem. Disse aktiviteter kan ses på kalenderen på hjemmesiden. For at kunne planlægge aktiviteter vil det være en stor fordel, hvis børnene er mødt inden kl. 9.00. Så har vi størst mulighed for at, få alle klar inden vi skal ud af døren.

Onsdage vil forsat være børnehavedag. Her åbner vi dørene mellem vuggestue og børnehave, så små og store kan lege med hinanden.

På torsdage vil vi forsat gøre brug af hallen, hvor vi tumler og leger. Vi har de sidste gange bygget en lille Tarzanbane, som børnene har muntret sig med

Som noget nyt har vi besluttet at vi hver fredag vil byde børnene på varmt mad, så vi introducerer dem for forskellige retter. Indtil nu har menuen bl.a. andet stået på pizzasnegle, pølsehorn og gratin og på de kommende fredage, vil vi f.eks. byde på lasagnette, boller i karry og andre spændende ting.

D. 28 november vil vi gerne inviterer på bedsteforældredag. Fra kl. 14.30 til 16.00, vil vi gerne byde på hygge i vuggestuen, hvor bedsteforældrene kan komme og se vuggestuen og hygge med børnebørnene. Vi vil traktere med kaffe, the og kage.

Vi glæder os til at hygge os sammen med børnene.

Kærlige hilsner fra Mette, Martin, Christina og Zanda