Nr.17. 34. årgang. fredag den 20/12 2013.

I dag har Mary sidste arbejdsdag i fritteren, da hun går på efterløn efter nytår. Mary har været på skole siden 2001.

Vi vil gerne takke hende for hendes indsats gennem årene. Hun er altid været vellidt blandt børnene, forældrene og kollegaerne og har altid mødt dem med et smil på læben og godt humør. Vi ønsker hende held og lykke fremtiden.

I dag starter en længe ventet juleferie. Vores elever har med spænding talt ned til denne dag, som for dem betyder julens komme. I morges var vi til julegudstjeneste i Thise Kirke, hvor vi sang julesalmer og hørte om ”Harry Potter”.

Efter julegudstjenesten gik eleverne tilbage til skolen, hvor de hyggede sig sammen i klasserne med leg og julegodter.

Vi påbegynder skolesvømning i uge 2. Yderligere information kommer i fredagsbrevet den 3. januar

Lørdag den 25/1 holder vi friskolens dag og indskrivning til det kommende skoleår. I den forbindelse udsender vi igen i år vores skoleavis. Skoleavisen er fyldt med gode artikler og billeder fra vuggestuen, børnehaven og friskolen. I den forbindelse skal vi have besked, hvis I ikke ønsker, at billeder af jeres børn optræder i avisen. Vi vil gerne have besked senest den 4. januar 2012.

Som sædvane har eleverne fri fra skole den efterfølgende mandag (27/1). Yderligere information følger i begyndelsen af det nye år.

Efter juleferien starter vi op igen fredag den 3. januar til normal tid.

Skolens ansatte og ledelse vil gerne ønske jer alle et godt nytår. Vi glæder os til de spændende og gode oplevelser, som det nye år bringer, og håber på et godt og konstruktivt samarbejde om vores fælles skole. Godt nytår.

Fritteren

Julefrokosten i fritteren blev en rigtig hyggelig eftermiddag for os alle. Børnene var meget begejstrede for maden og arrangementet. En stor tak til Frederik og Caspers Mor, far og bedstemor Inge for den flotte frokost.

Vi holdt en lille afskedsstund for Mary, der har valgt at gå på efterløn efter nytår. Tak til Mary for alle de hyggelige timer, hun har været hos os.

Vi ønsker alle en rigtig glædelig jul, og vi glæder os til, vi mødes igen næste år.

M88.

Nytårsløbet er i år søndag den 5. januar. Man kan tilmelde sig på sedlen i hallen eller til knudga@energimidt.dk

Decemberbrev

Lige i tiden glæder vi os over, at Arne er ved at sætte lyddæmpende plader på lofterne i klodserummet, stuen og køkkenet.

”Nissepok” og hans familie sidder og slapper af på kontoret efter de har været på masser af eventyr hjemme hos børnene. Tak til jer alle for, at I har været med til at lave nogle hyggelige og sjove indslag her i juletiden.

Når vi starter op efter juleferien bliver det desværre uden Nicholas, som er flyttet til Skive. Vi håber, at Nicholas må blive glad for sin nye børnehave.

Fremover bliver vi nødt til at bede jer om, at børnene kun har luffer /vanter på, når vi leger ude. Mange af børnene har fingervanter, og det er alt for tidskrævende for os, når vi står og skal have dem ud alle sammen. Børnene kan ikke selv få dem på, og det er træls for både dem og os.

Bemærk, at vi holder ”Pædagogisk Dag” torsdag den 9. januar, og at børnene her vil blive passet af forældre og bedsteforældre. (Else/Sigurds bedstemor, Knud/ Frejas bedstefar, Pascal Smillas far, Svitlana/ Vladislavs mor, Mette/ Ellens mor og Zanda/ Nikolas mor).

Vi ønsker jer alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

Helle, Mette Ane Margrethe og Ulla