Nr.19. 35. årgang. fredag den 10/1 2014.

I går påbegyndte vi skolesvømning for de ældste børn fra børnehaven, eleverne fra børnehaveklassen, eleverne fra 4.kl. og 6.kl. Vi fik en god start og glæder os til de kommende uger.

Ønsker man at stå af bussen andre steder end på skolen, skal man aflevere en seddel til kontoret. Man behøver kun at aflever en seddel, hvis aftalen skal gælde for hele svømmeperioden.

Lørdag den 25/1 holder vi friskolens dag og indskrivning til det kommende skoleår. I den forbindelse udsender vi igen i år vores skoleavis. Som sædvane har eleverne fri fra skole den efterfølgende mandag (27/1).

Korsang på mandag er aflyst.

I mandags startede Maja i 9.kl. og på mandag starter Oliver og Kristian i 4.kl. Vi vil gerne byde dem og deres familie velkommen til vores skole. Vi glæder os til at lære dem bedre at kende.

På mandag sender vi feriesedler ud på mail. Sedlen indeholder tilmelding til pasning i vinterferien, pasning mandag den 27. januar, hvor eleverne har fri pga. friskolensdag og tilmelding til buskørsel lørdag d. 25. januar. Vi forventer kun sedler fra de børn, der har behov.

På tirsdag er der kids volley

Frostvejr og sne er på vej, så husk at sende varmt tøj med hver dag, gerne ekstra vanter.

Vi vil gerne have en badedragt og badebukser, som vi kan have i reserve (små str.)

Frittertelefonen er klar til beskeder igen.

Januarbrev fra børnehaven

Vedr. forældrerådet.

Da Mette (Nicholas`s mor) er flyttet er vores suppleant Heidi (Carolines mor) indtrådt i forældrerådet. Tak til Mette for din hjælp. Kirsten (Anna og Magdas mor) har takket nej til at fortsætte som formand, så det er nu

Anita (Patrick`s mor) der er formand.

Det er muligt for familier med et særligt behov at få passet børn fra kl. 16.30-17.00 mandag, tirsdag, onsdag og torsdag.

Det er nødvendigt at søge om pasning i dette tidsrum.

Fritteren lukker mandag og tirsdag, børnehaven lukker onsdag og torsdag.

Lørdag den 25. januar er der Åbent Hus i vuggestuen, børnehaven og friskolen.

Der vil være indskrivning af den kommende børnehaveklasse.

Har i familie, venner eller bekendte som i har lyst til at vise stedet er I meget velkommen til at tage dem med.

Tak til alle jer der har leget med og passet vore børn mens vi har holdt Pædagogisk Dag.

Bemærk på kalenderen:

·         Vi afholder lejrdag fredag den 2. maj.

·         Vi tager alle sammen til Havnstrup Mini Zoo fredag den 20. juni.

Hilsen personalet i børnehaven

Nyhedsbrev fra Vuggestuen.

Så er alle vel tilbage fra juleferien. Vi håber at, i har nydt den og haft nogle hyggelige stunder i familiens skød.

Vi skal her efter ferien sige velkommen til Marius og Anja, som har glædet sig rigtigt meget til at starte.

Vi skal desværre sige farvel til Mikkel, som stopper pr. 31.1. Vi ønsker ham og hans familie held og lykke og håber at han får det hyggeligt der, hvor han fremover skal passes.

Vi har på vores første personalemøde udfærdiget nogle nye tiltag, som ændrer lidt på dagligdagen i vuggestuen.

Vi har valgt at aldersopdele børnene i 3 grupper. Store, mellem og lille gruppe. Det betyder at vi får større mulighed for at, fokusere på en alderssvarende stimulering af deres sociale, sproglige og motoriske udvikling.

Børnene er ikke opdelt hver dag, det er de mandag og torsdag formiddag og når vi spiser frokost.

Vi har fremover maddag om fredagen, hvor vi serverer varm mad for børnene.

Vi har været så heldige, at vi har fået Jennifer, som er tidligere elev på skolen, i praktik hver torsdag i januar måned.

Lørdag d. 25. januar holder vi åbent hus i vuggestuen. Her er alle velkomne til at kigge ned. Dette er et fælles arrangement med børnehave og skole.

Der afholdes generalforsamling i vuggestuen torsdag d. 20 marts kl. 19.00 i Glashuset.

Vi glæder os til en hyggelig januar måned sammen med børnene og deres forældre og går med et lille ønske om, lidt sne at komme ud og lege i.