Nr. 22. 35. årgang. Fredag den 31/1 2014.

I mandags startede Kasper i 8.kl. Vi vil gerne byde ham og hans familie velkommen.

I onsdags opførte 3. og 4. klasse skuespillet ”Lille Virgil” for forældre og søskende. Efter forestillingen var der fællesspisning for de 80 fremmødte. Det var en hyggelig aften. Dagen efter viste klasserne forestillingen for eleverne i bh.kl. – 2.kl. og 5.kl. – 6.kl..

I dag var eleverne i 3. og 4. klasse på skøjtebanen i Skive. Det var en forrygende tur, hvor eleverne spillede ishockey og legede tagfat. Efter skøjteturen tog eleverne videre til biblioteket, hvor de lånte nogle faglitterære og skønlitterære frilæsningsbøger til deres morgen træning.

På torsdag afholder vi skolefest for skolens elever og ansatte. Det er eleverne i 5.kl. og 6.kl., som står for planlægning af alt det praktiske og selve afviklingen af dagen. I deres invitation fremgår det, at temaet for festen er eventyr. Det betyder, at alle deltagere skal møde op udklædt i kostumer/tøj fra eventyr f.eks. en prinsesse, en heks, en trold, en prins.

Festen starter kl. 17.00 og slutter for bh.kl.- 4.kl.’s vedkommende kl. 20.00 og for 5.kl. – 9.kl.’s vedkommende kl. 21.00.

Eleverne i 5.kl. og 6.kl. overnatter på skolen efter festen.

Billetter til festen sælges mandag og tirsdag i næste uge.

På fredag møder vi først til 2.time efter en god skolefest. Man kan dog sagtens møde tidligere, hvis man har lystJ, Arne og Dan vil være på skolen fra morgenen.

Med hensyn til skolebussen, så kører den en time senere end normalt dvs. starter i Grynderup kl. 08.15 og ender ved færgen 08.45.

I løbet af de sidste par uger har vi oplevet, at der er blevet rodet i klasseværelserne efter skoletid og et par ting er blevet ødelagt. Der er oftest om tirsdagen og om onsdagen, at det sker. Vi opfordrer derfor alle, som har deres gang på skolen om eftermiddagen og aftenen, til at sørge for, at ingen færdes i klasseværelserne og på gangen udenfor klasseværelserne.

I næste uge får fritterbørnene to plejebørn på besøg. De to plejebørn hedder Wilbur og Bølle-Bob og er hamster. Vi glæder os til at passe dem.