Nr. 24. 35. årgang. Fredag den 21/2 2014.

I tirsdags gik der lidt kuk i madplanen pga. vinterferien, men nu skulle der være styr på tilmeldinger og leverancer. På sidste madbestillingsseddel kunne I bestille mad til uge 7 (vinterferien), hvilket nogle havde gjort. Deres penge er ikke tabt, men vil blive skrevet på næste madbestillingsseddel, så man selv kan modregne dem, når man skal overføre penge til Fiskegaarden. Har I spørgsmål, er velkomne til at kontakte os.

I denne uge har eleverne i bh.kl. – 6.kl., i morgensamlingsstunden, set en Olsen Banden Junior film.

Filmen er lavet af Christian, Esben, Magnus og Martin i 7.kl. Drenge har selv stået for hele produktionen dvs. manuskript, skuespil, klipning m.m. Filmen blev indspillet under sidste forårs lærerlockout. Kritikkernes bedømmelse af filmen: ”Den var god”, ”Den var spændende”, Den var godt lavet”, ”Den har i hvert fald taget en time at lave”, ”Nej, tre timer, de optog noget hjemme hos os” osv.

Tak til drengene for at de ville dele deres produktion med os.

På tirsdag er det teater for de tilmeldte børn i Kulturcenter Limfjorden. De skal se forestillingen ”Ronja Røverdatter”.

Samme dag tager eleverne i 3.kl. og 4.kl. i forældrepraktik. Her skal eleverne følge nogle af forældrene på en arbejdsdag. Vi glæder os til at høre om deres oplevelser.

Vi har tømt glemmekassen og lagt det glemte frem i Glashuset, der er meget tøj, mange overtræksbukser, vanter m.m. Tøjet vil ligge fremme til midten af næste uge, hvorefter det bliver sendt videre.

Stormen Bodil har kastet en masse store flotte grangrene af sig. Dem bruger børnene til at bygge huler med, så vi har et væld af nybyggere rendende.

Det er rart at se børnene har udetøj med, men vil I være søde at skrive navn i det. Flere af de yngste børn har svært ved at finde ud af, hvilket der tilhører dem. Er I interesserede i at købe mærkater med børnenes navne, formidler vi gerne en kontakt.

Vil I være venlige at se efter, om der er ekstra tøj i børnenes kasse. Vi oplever nogle gange, at kasserne er delvis tomme, når tøjet er vådt, mudret m.m.

Efter vinterferien har vi fået ”nyt” brugt legetøj i fritteren. Tak for det. Vi aftager altid gerne noget velholdt legetøj/spil.