Nr. 25. 35. årgang. Fredag den 28/2 2014.

I tirsdags tog eleverne i 3.kl. og 4.kl. i forældrepraktik. Her besøgte eleverne nogle af forældrene på deres arbejdspladser. Mange af eleverne har efterfølgende givet udryk for, at det var en spændende og lærerig oplevelse.

På tirsdag får vi besøg af forfatteren Glenn Ringtved. Han vil komme og holde foredrag for eleverne (5.kl. – 7.kl.) om det at være forfatter og derefter vil han guide eleverne igennem diverse “skrive-workshops”.

På torsdag inviterer vores lokale præst Herbert Wilson de kommende konfirmander til at deltage i et stort gospelkor. Koret vil have deltagelse af vores elever fra 7.kl.og elever fra Breum, Jebjerg m.m. Planen er, at koret skal give koncert i skolens hal kl. 16.00 for forældre og andre interesserede.

Vores 7. klasses elever skal have normale undervisningstimer i de tre første lektioner.

På grund af gospelarrangementet er alt idrætsundervisningen på torsdag flyttet udenfor. Derfor skal eleverne huske ude-idrætstøj, som passer til vejret. Jeg har lovet børnene, at vi bestiller solskin.

I dag har jeg oplyst eleverne i 7.kl. – 9.kl. om et nyt fænomen ”Neknominate”. Neknomitnate betyder, at man nominerer/udfordrer hinanden til at gøre forskellige ting foran et kamera og efterfølgende offentliggøre det på bl.a. facebook. Det mest normale er, at man nominerer hinanden til at drikke en øl på forskellige måder, men vi har desværre hørt om eksempler på, at udfordringerne bliver grænseoverskrivende. Jeg har talt med eleverne om, at det er i orden at sige fra og sætte sine egne grænser. De skal støtte hinanden i at træffe de rigtige valg og ikke lade sig presse. Flere steder har fænomenet resulteret i mobning og i enkelte tilfælde dødsfald.

Gennem dagens snak fortalte eleverne, at de allerede kendte til fænomenet, og flere var allerede blevet nomineret. En var blevet nomineret til at bunde en øl, men i stedet bundede han en Cocio. Godt gået.

Min pointe har i dag været ”det er sejt at sige fra”, ”støtte hinanden og være den gode kammerat” og husk at alt, hvad man viser/skriver om sig selv på nettet/facebook fortæller en historie om, hvem vi er og hvad vi står for.

En flok glade børn har nydt et strejf af forår.  Fritterfødselsdagen var rigtig hyggelig med is og dejlig kage, børnene hyggede sig med oplæsning af forskellige historier.

Torsdagsudflugten til stranden med fritterbørnene i 1.og 2.klasse blev også en super oplevelse. Søs og Berit kører igen en tur torsdag d. 6. marts