Nr. 26. 35. årgang. Mandag den 10/3 2014.

I torsdags inviterede vores lokale præst Herbert Wilson de kommende konfirmander til at deltage i et stort gospelkor. Koret havde deltagelse af vores elever fra 7.kl.og elever fra Breum, Jebjerg m.m.

Efter et par timers forberedelse var koret klar til premiere. Mange forældre og nysgerrige var mødt op for at høre koret.

I fredags var eleverne i bh.kl., 1.kl. og 2.kl. på Skive Bibliotek, hvor de lånte nye bøger til klasserne.

I denne uge er eleverne i 8.kl. i brobygning på diverse ungdomsuddannelser. Elever i 9.kl. er til skriftlige prøve-prøver, hvor de gennemfører en skriftlig afgangsprøve fra folkeskolen.

På onsdag tager eleverne 5.kl. til Skive, hvor de skal i juniorpraktik i Kvickly. Her arbejder de som butiksansatte for en dag og lærer om, hvordan en butik fungerer. Juniorpraktikken er en del af det kommunale SSP-samarbejde, som skolen deltager i.

Igen i år støtter vi op om tøjindsamlingen til de fattige børn i Rumænien (se det vedlagte brev). Sidste forår samlede vi femten sække sammen til de rumænske børn. Lad os håbe, at vi kan gentage den succes.

Sækken skal være på skolen senest på torsdag den 13. marts.

Fritterbørnene kiggede ind, da gospelkoret øvede i torsdags. Det var en spændende, at se hvordan de store børn gik til opgaven.

Torsdags udflugten for 1.2. kl. gik denne gang til en naturlegeplads i Jebjerg. Vi havde  alle en dejlig eftermiddag.

Torsdag i denne uge kører vi igen en lille tur med børnene fra 1.og 2.kl. Der er afgang kl. 12.30, og vi er hjemme igen ca. 14.30.

Der er sendt påske og sommerferie sedler ud pr. mail. Husk sidste dag for tilmelding er den 14. marts.