Nr. 27. 35. årgang. Fredag den 14/3 2014.

I onsdags var eleverne 5.kl. i juniorpraktik i Kvickly i Skive. Efter en kort velkomst, og en udførlig rundvisning, blev eleverne fordelt rundt i de forskellige afdelinger og arbejdet kunne begynde. Dette omfattende bl.a. tilberedelse af elevernes frokost i bageriet og opstilling/kørsel med diverse varer. Dagen sluttede af med frokost og et kort oplæg omkring konsekvenserne af butikstyveri. Eleverne fik dagen igennem stor ros for deres arbejdsindsats og gode humør, og efter endt arbejdsdag blev eleverne da også hurtigt enige om, at det havde været en super god dag.

På mandag tager børnehaveklasse og 1. klasse i teatret i Skive, hvor de skal se forestillingen "Kaptajn Bimse i Saltimbocca".

Der er afgang fra skolen kl. 8.00 og hjemkomst kl. 12.40 (begge veje med Midttrafik).

Alle bedes medbringe tøj/fodtøj efter vejret samt en lille taske med madpakke, frugt og drikkedunk.

Samme begynder overbygningen på forberedelsen til årets musical ””. De vil i den efterfølgende halvanden uge blive arbejdet på højtryk hen mod premieren. Vi glæder til at se forestillingen. Yderligere information om premieren og forestillingen kommer i næste uge.

På torsdag er det sidste svømmetur for det første svømmehold. De har sluttet årets svømning af med distancesvømning for de ældste og kant til kant svømning for de yngste. Torsdag den 27. marts sender vi næste svømmehold, eleverne i 1.kl., 2.kl. 3.kl. og 5.kl. af sted.

Torsdags turen med skolebussen gik i går til Mogenstrupstrand.  et dejligt uden for alfervej, fik besøg af en flok friske børn der søgte efter de hel specielle runde sten der næsten kun findes der,børnene samlede flotte pinde mm. vi senere skal bruge til at bygge et insekt og pindsvinehotel med. Er i nysgerrige kan i google på Randersregn skov og se, det vi vil arbejde med her i foråret.

På torsdag besøger vi Hama perler i Nykøbing, Vi benytter de 2 værkstedstimer til besøget.

1.kl. og.2.kl har de 2 første timer som normale lektioner, derefter kører vi til Hama perler, hvor vi vil se, hvordan perlerne laves, pakkes m.m. Besøget varer ca. 1 time, derefter kører vi til Lødderup Friskole og besøger deres Fritter, og ser hvordan deres skole ser ud. Vi spiser vore madpakker ude på deres legeplads så husk varmt tøj og fodtøj.

Vigtig husk frugt, madpakker og drikkedunk i en lille taske.  Skolemaden udleveres når vi kommer hjem 14 30.

Forældrerengøringsliste på hjemmesiden er blevet opdateret.

M88:

Springholdet deltager i DGI`s opvisning i Skive Hallerne lørdag den 15/3. Vi mødes ved indgangen (Skive Hal A) kl. 12.15. Vi skal på gulvet kl. 13.15. Trøjerne udleveres i Skive. Bukser som aftalt. Børn under 12 år gratis og voksne 60 kr.

Gymnastikopvisning i skolens hal på torsdag. Der fælles indmarch kl. 17.30 med fire hold. Opvisningen slutter kl. 19.00, derefter er der pølser og leg.

Der afholdes ”Thise Open” i badminton den 1. april kl. 18.30.

M88 holder generalforsamling torsdag den 3. april. Kl. 19.00 i Glashuset.