Nr. 30. 35. årgang. Fredag den 4/4 2014

I dag har eleverne i 3. og 4. klasse været på tur til Mønsted Kalkgruber, hvor de ledte efter flagermus i gruberne, hørte om Jens Langkniv og duftet til friske oste. Det var en god og lærerig tur.

På mandag er der fagdag på skolen. De enkelte klasser skal lave flg. børnehaveklassen skal bage trafikkager, 1.kl. og 2.kl. skal lave insekthoteller, 3.kl. og 4.kl. skal på fisketur, 5.kl. og 6.kl. skal arbejde med ”Carbon footprint” (drivhus effekt) og 7.kl. – 9.kl. skal arbejde med Berlin.

Skolen afholder generalforsamling for skolen og børnehaven onsdag den 23. april kl. 19.00.

Se dagsordenen nedenfor.

Børnehaveklassen var torsdag på tur i skolebussen til Lyby Strand. De tager af sted igen på torsdag, hvor  de kører kl. 12.00 og er hjemme igen 14.30.

Børnene vil gerne have en kage med på turen. Er der en mor/far, der vil bage en kage til fritteren. Send en sms til fritteren, hvis I kan.

Husk venligst at fritteren lukker mandag - torsdag kl. 16.30 og fredag kl. 16.00.

Har I ændringer til påskeferie tilmeldinger, så giv venligst besked til fritteren.

M88:

Badmintonungerne slutter mandag 17.00 – 18.00

Badminton mesterskab ”Thise Open” igen tirsdag den 8. april kl.18.30

Fodbold for børn starter efter påske. Se. www.m88.dk

Generalforsamling.

Onsdag den 23. april 2014

Dagsorden:

1.     Valg af dirigent og referent.

2.     Beretninger:

Bestyrelsesformand aflægger beretning

Skolelederen aflægger beretning

Friskolens tilsynsførende aflægger beretning

3.     Regnskabet forelægges af kasserer

4.     Orientering om det kommende skoleårs pædagogiske tilbud set i forhold til den nye folkeskolereform, herunder timetal og skoledagens opbygning.

5.     Valg til bestyrelse/suppleanter. På valg er Alfred Olesen, Dorte Clausen, Helle Jensen og Karen Timm.

6.     Indkomne forslag.

7.     Eventuelt.