Nr. 34. 35. årgang. Mandag den 12/5 2014.

Lørdag den 3. maj afholdt bestyrelsen arbejdsdag på skolen. Mange forældre var mødt frem til en hyggelig dag.

Sidste mandag havde vi besøg af skolefotografen. Der blev taget et hav af billeder, og I kan, som forældre, logge ind på nettet og vælge, hvilket I synes bedst om. Har man spørgsmål til bestillingen mm. skal I kontakte modulfoto.

I tirsdags var der førskolemøde for forældre og børn til den kommende børnehaveklasse. Forældrene blev oplyst om overgagen fra børnehave til skole og præsenteret for plan indtil skolestart. I mens summede Børnehaveklasseværelset af glade, kreative og forventningsfulde børn.

I dag har vi haft fagdag, og de enkelte klasser har arbejdet med forskellige emner. Bh.kl. og 1.kl.har arbejdet med læse og skriveværksteder, 2.kl. og 3.kl. har arbejdet med samarbejde og trivsel, 4.kl. har optaget film i lokalområdet ,5.kl.og 6.kl. har arbejdet med de nordiske lande og 7.kl.-9.kl. har arbejdet med den forestående Tysklands tur.

På torsdag kommer børnene til kommende børnehaveklasse på besøg på i den nuværende børnehaveklasse. Her skal de prøve ”gå i skole”.

Samme dag tager eleverne fra 5.kl. – 9.kl. til Salling Efterskole, hvor de skal deltage i et stort idrætsarrangement. Eleverne skal cykle fra vores skole kl. 08.00. og vi forventer at være hjemme kl. 14.00. Elever som bor i nærheden af Salling Efterskole, må gerne selv stå for transport til Jebjerg, det skal blot aftales med klasselæreren.

I næste uge vil der være idræt på programmet til morgensamling. Børnene bliver delt op forskellige grupper og cirkulere mellem forskellige stationer. Det er vigtigt, at børnene har tøj/sko på/med, som de kan løbe i og være aktive i. Vi fortsætter med aktiviteterne de kommende uger.

I torsdags var skolebussen på tur med børnehaveklasse børnene. De var på et ikke helt almindeligt museums besøg. De var på Porsche  Miniature Museum i Breum. Der var meget at se på, og børnene fik mulighed for at male deres egen Porsche.

Majbrev fra børnehaven

Velkommen til Hanna på snart 3 år, Hanna kommer indefra vuggestuen og har en storesøster Nikola i børnehaven.

Vi havde en dejlig dag med fantastisk vejr i Brokholm Naturcenter, hvor vi i år havde prioriteret leg i naturen, og sikken fantasi børnene har-  fantastisk. Efter vi alle havde hygget os med rundstykker mm drog vi afsted. Børnene nød det i fulde drag, var på motorikbanen i Havbjerg Skov, plukkede blomster, legede i shelter, var dybt inde i skoven for at ”skyde” bjørne og klatrede i træer. Desværre lykkedes det ikke for Arne at fange en fisk, selvom vi ventede længe nede ved søen, måske lykkes det en anden gang. 1000 tak til Sofie P`.s, Anna og Magdas forældre for de fine kager som vi nød midt på dagen, det var rigtig guf.:) Også tak for det lækre ta`selv bord som I forældre bidrog med, da I kom og afsluttede en dejlig dag sammen med os.

Torsdag den 15. maj tager køkkengruppen på tur til Børnenes Paradis i Skive. Børnene skal være her senest kl. 7.30, da vi kører med Midttrafik. Vi er hjemme igen kl. ca. 13.00. Pak en lille rygsæk med ekstra tøj og evt. bleer, hvis barnet bruger det. Børnene går selv med deres rygsæk. Madpakken i papir, vi sørger for drikkelse.

Onsdag den 21. tager stuegruppen til Eskov Strandpark. Børnene skal senest være her kl. 8.00. Arne kører med os i skolebussen. Pak en rygsæk med ekstra tøj og madpakken i papir. Vi har drikkelse med.

Vi håber på dejligt vejr til begge ture, regner det aflyser vi.

Med venlig hilsen personalet i børnehaven.