Nr. 35 35. årgang. Mandag den 19/5 2014.

I mandags havde vi fagdag, og de enkelte klasser har arbejdet med forskellige emner. Bh.kl. og 1.kl.har arbejdet med læse og skriveværksteder, 2.kl. og 3.kl. har arbejdet med samarbejde og trivsel, 4.kl. har optaget film i lokalområdet, 5.kl.og 6.kl. har arbejdet med de nordiske lande og 7.kl.-9.kl. har arbejdet med den forestående Tysklands tur.

I torsdags havde vi besøg af børnene til kommende børnehaveklasse. De fulgte den nuværende børnehaveklasse og prøvede ”gå i skole”. De kommer på besøg igen senere på foråret, hvor de skal introduceres til deres nye skolevenner fra den kommende 7.kl. Indtil videre er der opskrevet 13 elever til den kommende børnehaveklasse, hvilket vi er ret stolte af.

Samme dag cyklede eleverne fra 5.kl. – 9.kl. til Salling Efterskole, hvor de deltog i et stort idrætsarrangement arrangeret af efterskoleeleverne. Det var et super godt arrangement, hvor eleverne roterede mellem en række stationer. Stationerne var meget alsidige og spændende, eleverne skulle bl.a. springe i efterskolens springcenter og lave stopmotion film. Eleverne sluttede af med at lave en gymnastikserie, som de havde lært i løbet af dagen, for efterskolens elever.

Mange tak til efterskolens elever og lærere for invitationen og det veltilrettelagte arrangement.

Her til morgen tog eleverne fra 7.kl. – 9.kl. på lejrskole til Berlin. De skal være i Berlin indtil på fredag. I Berlin skal de bl.a. besøge Stasi-fængselet, Check-point Charlie, koncentrationslejren Sachenhausen.

Fra i dag vil der være idræt på programmet til morgensamling. Børnene bliver delt op forskellige grupper og cirkulere mellem forskellige stationer. Det er vigtigt, at børnene har tøj/sko på/med, som de kan løbe i og være aktive i. Vi fortsætter med aktiviteterne de kommende uger.

På tirsdag og på onsdag er der skole/hjemsamtaler i 5.kl. og 6.kl. Der er sendt tilmeldinger ud.

Fritteren:

SJOV, NATUR OG SPORT tilmeldinger er i postmapperne.  Vi tilbyder igen i år tre super sjove dage tirsdag, onsdag og torsdag i uge 27. Tilbuddet er for eleverne i den nuværende børnehaveklasse, 1.kl. 2.kl. og 3.kl. Er der forældre, der vil hjælpe til et par timer eller alle 3 dage, hører vi gerne fra jer.

Tilmelding senest d.9.juni.  Vi vil ud fra tilmeldinger af børn og hjælpere lave et rigtigt spændende program. Spørgsmål og tilmelding til Grete i Fritteren.

Den 27. maj har skolen inviteret personalet på tur ud i det blå. Vi kører fra skolen kl.14.

Derfor opfordrer vi jer, der har mulighed for at hente børn eller lave legeaftaler inden kl. 14.00, til at hente børnene den dag.

Kontakt venligst fritterpersonalet senest fredag d.23.maj.