Nr. 4. 36. årgang. Fredag den 29/8 2014.

I dag tog eleverne afsked med Anni og Ulla, som begge har valgt at gå på efterløn den 1. september. Ulla og Anni blev hentet hjemme hos dem selv og kørt til skolen i en gammel Chevrolet. Da de ankom til skolen, blev de modtaget af en flagallè af 112 skolebørn og 20 børnehavebørn. Efterfølgende gik vi i hallen, hvor der blev holdt taler og sunget. Det var en bevægende og flot afsked, og man kunne ikke undgå at blive lidt rørt. I efter middag afholder skolen en reception for Ulla og Anni i hallen, hvor vi officielt vil tage afsked med dem.
I den forbindelse vil skolen gerne takke Ulla og Anni for de mange års samarbejde. De har begge gjort vores institutioner, og ikke mindst vores børn, til en vigtig del af deres liv. De har gennem deres professionelle virke og omsorg gjort en forskel. Tak for det.

På mandag starter skolekoret med Anne Lisbeth. Koret starter kl. 13.30.

På onsdag får vi besøg af Dorte Tanderup, som kommer fra Sikker Trafik. Dorte er kørestolsbruger efter en voldsom trafikulykke. Hun vil tale med eleverne i 8.kl. og 9.kl. om sikker trafik og om, hvordan en trafikulykke ændrede hendes liv. Det er i 1. og 2. time.

På torsdag skal eleverne i 9.kl. på karrieredating – et arrangement om ungdomsuddannelserne arrangeret af UU og de lokale ungdomsuddannelses steder. De er af sted hele dagen, og de vil få nærmere besked på mandag.

På fredag får vi besøg af en lastbil med chauffør fra Kjøbenhavns Vognmandslaug. Chaufføren kommer og fortæller om tungtrafik, blinde vinkler osv. for eleverne vores i 5.kl. og eleverne fra 5.kl. på Friskolen i Skive. I den forbindelse vil den nordligste del af skolens parkeringsplads være spærret af.

I næste uge er det Line og eleverne i 8.kl., som står for morgensamlingen mandag til torsdag. De vil fortælle resten af skolen om æbler, som en del af deres biologiundervisning. Fredag er det eleverne i 3.kl.-5.kl. og Line, som danser ”Bølle Bob” for os andre.

På onsdag får eleverne i 7.kl. udleveret en plan for afviklingen af konfirmationsforberedelse for det kommende år.

Fritterens madlavningshold er åben for tilmelding igen. Alle interesserede for 2.kl. og 3.kl. kan tilmelde sig.

Der kommer sedler med hjem, og der er tilmelding senest torsdag den 4. september.

De nye datoer for madlavningsholdet er mandag den 8. september og mandag den 22. september fra kl.12.45-15.00.

Vi får brug for et par ekstra hænder, så er der en mor, far, bedstemor, bedstefar eller en ven af familien, der har lyst til at gå med i køkkenet, så kan I kontakte fritteren på tlf.3066 7267.

Vi har legetøjsuge i denne uge, vi vil gerne børnene ikke har elektronisk legetøj med, og vi opfordrer til legetøjet tages med hjem hver dag.

Vi vil fortsat gerne æbler, blommer, agurker m.m.

Tjek kasserne med tøj, det sker børnene får våde strømper, bukser m.m.

M88:

Kom og hep på triatlondeltagerne og vær med til en festlig dag.

Kl. 9.30                               Rundstykker og kaffe på torvet
Følg triathlondeltagernes strabadser.
Skolen kommer med tombola.
Lav gerne en bod med dit genbrugsguld...så ryd op i gemmerne

Ca. kl. 12.30                       Triathlon præmier uddeles samt frokost Alle er velkomne til at medbringe egen frokostkurv eller købe pølser og fadøl i teltet. (Vi har en grill tændt) Hyggemusik i teltet

Kl. 14.00                             Byvandring i Thise –
få lokalhistorie fra bedst mulige kilde

Kl. 15.00                             Mini-OL. Lav et hold på 3-4 pers. og dyst i kongespil mm. Tilmelding på dagen.

Kl. 15.00                             Medbragt kaffekurv nydes... og fadøl kan købes i teltet

Hygge med naboer og andet godtfolk så længe vi lyster.

M88 & BORGERFORENINGEN

Vinterfolderen er nu på gaden. Find den, hvor du kan.

Månedsbrev fra børnehaven for august måned

Vi er nu alle kommet godt i gang efter ferien, og er ved at finde os tilrette efter, at de store børn er ”fløjet fra reden”, og er kommet i skole. Det betyder, at vi har fået tre nye grupper af børn, som vi har valgt at give navne.

De mindste er ”Tumlingerne”, som spiser i køkkenet (Hanna, Kristian S., Elias, Ida og Joachim)

De mellemste er ”Rødderne”, som spiser i stuen (Sigurd, Xenia, Magda, Magnus; Freja, Oscar og Kristian V.)

De store er ”Banditterne”, som sidder i ”Fritteren” (Tobias, Patrick, Ellen, Julie, Gustav, Caroline, Katja og Smilla)

Grupperne vil blive brugt til middagssamlinger og andre aktiviteter, hvor det giver mening at dele børnene op. Bl.a. har vi i år valgt at teater kun er for Banditterne og Rødderne, der kommer mere info senere.

Pr. 01.08.2014 er vi begyndt, at opkræve de 50,- til Eventyrkontoen over PBS. Desværre er de sket en fejl, da de som har forudbetalt, er blevet opkrævet. Dette bliver naturligvis tilpasset så pengene passer.

Der afholdes bedsteforældredag fredag den 12. september og der er udsendt invitationer. HUSK tilmeldingssedlerne.

Det årlige forældremøde som skulle have været afholdt den 4. september er udsat. Der kommer ny dato senere.

I børnehaven vil vi i den kommende tid arbejde med emner omkring bakterier, ”mig selv” og edderkopper.

Til sidst vil jeg lige fortælle, at jeg(Tina) er utrolig glad for at være tilbage i huset. Jeg har brugt den første tid på at lære Jeres dejlige børn at kende, og glæder mig til det fremtidige samarbejde.

Mange hilsner fra Tina, Mette, Helle, Ane Margrethe og Kirsten.