Nr. 5. 36. årgang. Fredag den 5/9 2014.

I lørdags havde eleverne i 7.kl. til 9.kl. sat en tombola op i forbindelse med Thise Mini Triatlon. Præmierne i tombolaen var sponseret af butikker og virksomheder fra hele egnen. Eleverne fik udsolgt og tjente små 10.000 kr. til deres kommende lejrskole. Her skal lyde en stor ”Tak” til sponsorerne og de forældre, som hjalp til.

I onsdags havde vi besøg af Dorte Tanderup, som kom fra Sikker Trafik. Dorte er kørestolsbruger efter en voldsom trafikulykke. Hun fortalte eleverne i 8.kl. og 9.kl. om sikker trafik og om, hvordan en trafikulykke ændrede hendes liv.

I torsdags tog eleverne i 9.kl. på karrieredating – et arrangement om ungdomsuddannelserne arrangeret af UU og de lokale ungdomsuddannelsessteder. Det var en god oplevelse for de unge, og de fik sig markeret positivt ved bl.a. at vinde nogle konkurrencer i viden og færdigheder.

I dag havde vi besøg af en lastbil med chauffør fra Kjøbenhavns Vognmandslaug. Chaufføren fortalte eleverne fra 5.kl. og eleverne fra Skive Friskoles 5.kl. om tung trafik, blinde vinkler osv.
Det var meget lærerigt, og eleverne demonstrerede, at de havde en god grundlæggende viden om trafik og trafiksikkerhed.

I denne uge har vi til morgensamling hørt og æbler fra eleverne i 8.kl., og set eleverne i 3.kl. – 5.kl. fremfører en dans til sangen ”Bølle Bob”. I næste uge er det eleverne i 6.kl. og 7.kl., som vil fortælle os om den danske skole gennem de sidste 200 år.

Sammen med fredagsbrevet er der vedlagt en indkaldelse til en ekstraordinær generalforsamling. Generalforsamlingen skal bane vejen for en sammenlægning af Thise Vuggestue og Thise Børnehave. Institutionernes bestyrelser har gennem den seneste tid arbejdet på en mulig sammenlægning, da man øjner både pædagogiske og driftsmæssige fordele.

Vedlagt er også indkaldelse til generalforsamling i Thise Vuggestue.

På tirsdag og onsdag tager 5. klasse på bondegårdsbesøg på Himmerland, hvor de skal besøge to landbrug. Her skal de bl.a. prøve at malke og trække gulerødder op. Turen går også forbi Museum Herregården Hessel, hvor vi får rundvisning og fortælling om landbruget for 100 år siden. Der vil blive sendt en seddel med nærmere information rundt forældrene i løbet af weekenden.

På fredag tager eleverne i 5.kl. – 7.kl. i biografen (om formiddagen) Mødetider er der ikke ændret på, og timerne over middag vil køre som normalt.

Fritter madlavningsholdet er igen klar med mange deltagere. Vi glæder os til at smage deres lækre mad i til eftermiddagsmad i fritteren.

Ekstraordinær Generalforsamling.

Tirsdag den 23. september kl. 19.30 2014

Dagsorden:

1.     Valg af dirigent og referent.

2.     Orientering om skolens planer om sammenlægningen af Thise Vuggestue og Thise Børnehave.

3.     Debat om sammenlægningen

4.     Vedtagelse af vedtægtsændring

5.     Eventuelt.

Ekstraordinær generalforsamling

Thise Vuggestue indkalder til ekstraordinær

generalforsamling

tirsdag d. 23. september kl. 19.00

i Glashuset på Thise Friskole.

Dagsorden:

1. Valg af dirigent og referent

2. Afstemning om ledelsesoverdragelse af Vuggestuen til Friskolen

Thise Vuggestue

Thise Kirkevej 7-9, 7870 Roslev

www.thisevuggestue.dk

Spar dig selv for mange omveje – aflever dine børn samme sted!

Vuggestue - Børnehave - Skole