Nr. 8. 36. årgang. Fredag den 26/9 2014.

I dag havde de ældste børn i børnehaven og eleverne i bh.kl. – 2.kl. besøg af klovnen Gulio fra Cirkus Maskot. Det var et fantastisk besøg. Børnene lå flade af grin og fik lov til at prøve mange forskellige artisterier. Til slut fik de en fribillet til morgendagens forestilling i Breum.

I mandags var der fagdag på skolen. Her havde elever gang i mange forskellige tværfaglige forløb bl.a. skovtur, biologi tur til Brokholm Sø for at se på søens flora og fauna, gennemførelse af cyklistprøve, en rejse til jordens indre i geografi og litteratur fordybelse i ”Det forsømte forår”.

I tirsdags blev eleverne i 7.kl. – 9.kl.præsenteret for den kommende lejrskole destination, som er Prag i Tjekkiet. De rejser i begyndelse af maj måned, og der er tilrettelagt et spændende program for dem.

Samme dag var der indkaldt til ekstraordinær generalforsamling på skolen, for at vedtage de nødvendige vedtægtsændringer, som gør, at skolen kan overtage driften af Thise Vuggestue. Vedtægtsændringerne blev enstemmigt vedtaget af de, desværre få, fremmødte.

Vedtægtsændringerne skal godkendes igen på en efterfølgende ekstraordinær generalforsamling, som finder sted tirsdag den 7. oktober kl. 19.00. Datoen blev bekendtgjort på den ekstraordinære generalforsamling i tirsdags.

Planlægningen til arbejdsdagen i morgen er ved at være på plads, og det ser ud til at vejret – som vanligt – er med os ;-D
Vi vil gerne have malet, så går du med et ønske om denne opgave, så tag malertøjet på. Der skal også ordnes hække og bede – medbring dertil gerne haveredskaber. Flere opgaver forklares/aftales på dagen. Mad-hold og almindelige rengøringshold kommer til at fungere som vanligt – dvs. at rengøringsholdet aftales blandt de fremmødte. Vel mødt alle – vi glæder os til en dejlig dag. Hilsen Bestyrelsen.

Vi vil gerne opfordre jer, specielt indskolingsforældre, til at kontrollere om jeres børn får det rigtige idrætstøj med hjem fra skole.

Om fjorten dage er der emneuge på skolen. Vi omdanner skolen til et minisamfund med virksomheder og butikker. Vi har allerede fundet vores kommende ledere til virksomhederne/butikkerne blandt eleverne i 7., 8.kl.og 9.kl. På mandag skal resten af eleverne ønske hvilke virksomheder eller butikker, de vil arbejde i.

I forbindelse med emneugen bringer vi nogle efterlysninger til vores værksteder:

Genbrugsen søger genbrugsting. Så tøm kælderen og loftet og send tingene med børnene i skole.

Vi aftager det hele med et smilJ

Restauranten vil gerne efterlyse hvide lagner (som vi må klippe i).

Derudover håber vi, at der sidder nogen derude, som har lyst, tid og evner til at komme og lave bolcher med os - enten mandag, tirsdag eller onsdag i emneugen. Henvendelse til Line eller Bibi.

Fritteren takker alle små kokke fra 2.og 3.kl. på Frittermadlavningsholdet, for deres indsats og en stor tak til alle hjælperne, der gjorde det mulig at lege i skolekøkkenet.

Vi vil senere på året forsøge at give et lignende tilbud til andre klasser.

Torsdag vil vi holde fødselsdag for september børnene.

Da indendørslegetiden står for døren, og vores Barbie legetøj er blevet sorteret, og er der  ikke meget tilbage på hylderne. Har I Barbie legetiøj, som I vil forære eller evt. sælge til en fornuftig pris, så kontakt os. Det samme gælder Playmobil eller andet relevant legetøj.

Thise Borgerforening:

På søndag er der byvandring efter høstgudstjenesten.

Foredrag med ”FAMILIE PÅ FARTEN - på FÆRØERNE OG ISLAND”
Torsdag den 2. oktober kl.19.00 i Thise forsamlingshus.
75 kr. incl. kaffe og kage.

Husk at tage din nabo med!