Nr. 9. 36. årgang. Fredag den 3/10 2014.

I lørdags havde bestyrelsen indkaldt til arbejdsdag. Næsten 70 forældre var mødt op for at give en hånd med. Det var en god dag med fantastisk vejr, og der blev udrettet rigtigt meget, hvilket vi er meget taknemmelige for.

På tirsdag er der indkaldt til ekstraordinær generalforsamling på skolen, for at vedtage de nødvendige vedtægtsændringer, som gør, at skolen kan overtage driften af Thise Vuggestue. Generalforsamlingen starter kl. 19.00.

På mandag er der emneuge på skolen, og vi omdanner skolen til minisamfundet: ”Hi-Fu-Sa” (Himmerland, Fur og Salling) med virksomheder og butikker. Bynavnet har Simon G.M i 2.klasse fundet på. Simons forslag var et af næste 60 indkomne forslag. Han belønnes med en royal middag i restauranten, en forskønnelse i Salonen og fribilletter til Tivoli.

Mandag-torsdag skal alle elever møde fra kl.08.00 – 12.45. Hver dag kl. 08.00 starter dagen med et fællesmøde på byens torv, hvor der vil være forskellige indslag.

Fredag møder eleverne kl. 08.00 og får fri kl. 12.05. Fredag vil vi rydde op og motionere. Yderligere information kommer i næste uge om fredagens program.

Skolebussen kører hjem kl. 13.30 mandag til torsdag og kl. 12.30 fredag.

Hver virksomhed ledes af en eller to elever fra 7.kl. – 9.kl. Resten af eleverne er medarbejdere i byens virksomheder. Hver medarbejder får 25 Hi-Fu-Saer i løn hver dag, og lederne modtager 30 Hi-Fu-Saer. Pengene kan bruges i byens mange butikker.

På torsdag kl. 17.00 åbner vi dørene for offentligheden og inviterer alle til at besøge byen. Byen lukker ned igen kl. 19.00. Her vil der være mulighed for at veksle danske kroner til Hi-FU-Saer, så I kan benytte byens faciliteter, shoppe og købe jeres aftensmad i Thisemyrernes Tue(restauranten)

Menuen vil være: forloren hare med flødekartofler og salat. Menuen koster 35 kr. pr. kuvert. Maden er leveret af Fiskegaarden i Hvalpsund. Der er nødvendigt at forudbestille maden, så udfyld tilmeldingssedlen nederst på siden. Betaling sker på dagen.

________________________________________________________________________________

Tilmelding til spisning i Thisemyrernes Tue.

Afleveres senest tirsdag den. 7. oktober.

Navn:___________________________   Klasse:_____

Antal voksne:______         Antal børn:_______

I forbindelse med emneugen bringer vi nogle efterlysninger til vores værksteder:

Genbrugsen søger genbrugsting. Så tøm kælderen og loftet og send tingene med børnene i skole på mandag. Vi har allerede modtaget noget, men desværre ikke, så meget som vi havde håbet på. Genbrugsens succes, som værksted, afhænger meget af vores udbud, så hjælp osJ

Restauranten vil gerne efterlyse hvide lagner (som vi må klippe i).

Derudover håber vi, at der sidder nogen derude, som har lyst, tid og evner til at komme og lave bolcher med os - enten mandag, tirsdag eller onsdag i emneugen. Henvendelse til Line eller Bibi.

Fritteren:

Vi takker for den store indsats med bagværk til fryseren i forbindelse med arbejdsdagen, det er til stor glæde for os alle at smage på de mange forskellige sunde og lækre boller.

Skolesport starter med SKAK. Tirsdag kl. 14.00 - 15.00 vil Knud inspirere og fortælle om skakspillet. Tilbuddet er for 1.2. og 3.kl.

Større børn der har interesse i evt. at hjælpe til er velkomne.

”September måneds brev fra børnehaven”

I onsdags startede Mads og Robert i børnehaven, og vi vil gerne benytte lejligheden til at sige velkommen til dem og deres familier.

I september måned har børnehaven haft fokus på edderkopper. Vi har talt om dem, sunget om dem og lavet edderkopper og aftryk af de mange edderkoppespin, som netop nu ses overalt.

Den 12. september havde vi bedsteforældredag, hvor børnene stolt viste deres børnehave frem, og sang sange for de fremmødte. Det var en super hyggelig dag og billederne fra dagen kan ses på hjemmesiden.

Den 23. september blev der afholdt ekstraordinær generalforsamling på skolen, hvor der blev vedtaget de nødvendige vedtægtsændringer, som gør, at skolen kan overtage driften af Thise Vuggestue. Vedtægtsændringerne blev enstemmigt vedtaget.

Vedtægtsændringerne skal godkendes igen på en efterfølgende ekstraordinær generalforsamling, som finder sted tirsdag den 7. oktober kl. 19.00. Datoen blev bekendtgjort på den ekstraordinære generalforsamling.

Efter vedtægtsændringerne forventes en sammenlægning af Thise vuggestue og Thise Børnehave, pr. 01.11.2014.

Vi planlægger at afholde det årlige forældremøde den 29.10.2014, hvor vi bl.a. vil fortælle om de ændringer der vil ske i forbindelse med sammenlægningen. Sæt gerne X i kalenderen nu, så alle familier har mulighed for at deltage.

Til orientering holder Børnehaven juleferielukket fra den 23. dec. og indtil mandag den 5. januar 2015.