Nr. 10. 36. årgang. Fredag den 10/10 2014.

I tirsdags var der indkaldt til ekstraordinær generalforsamling på skolen for at vedtage de nødvendige vedtægtsændringer for, at skolen kan overtage driften af Thise Vuggestue. Vedtægtsændringerne blev enstemmigt vedtaget, og skolen forventer at overtage Thise Vuggestue pr. 1. november.

I den forgangne uge har skolen været omdannet til minisamfundet HiFuSa med virksomheder og butikker.

HiFuSa har summet af liv, og der er blevet handlet og ”krejlet” hele ugen. Det hele kulminerede med et åbent hus arrangement torsdag aften, hvor alle interesserede besøgte byen og børnene i deres værksteder. Her blev der solgt ud af ugens produktion, og byen omsatte for over 21.000 kr. på to timer. Tak til de mange besøgende.

Fredag ryddede vi op efter vores minisamfund, men inden vi sendte eleverne på efterårsferie, gennemførte de et stjerneløb, som vi havde arrangeret på skolens område.

Mangler man stadigvæk at aflevere madbestillingsseddel,  kan den mailes til skolen inden tirsdag middag.

Fritteren.

Skolesport er kommet godt i gang. Knud og vores nye præst Lars formår at vække børnenes interesse for skak. Der er fantastisk at se, hvor meget børnene går op i det.

Vi ser frem til tirsdag efter ferien, hvor børnene i 1.kl., 2kl. og 3.kl spiller igen fra kl.14.00-15.00.

Vi opfordrer til, at I sender indesko eller ekstra strømper med i fritteren. I kan evt. ligge de ekstra strømper i børnenes kasser i klasserne.

Pasningen i efterårsferien foregår i børnehaven.

GOD FERIE TIL JER ALLE.

Information.

Lørdag den 30. oktober foregår der noget festligt og farverigt i Skive Seminariums festsal: En 60 års jubilæumskoncert med 40 – 50 børn/unge (8 år – 18 år), der på dygtigste måde samler dans, sang og musik i en sprudlende forestilling. Truppen, der hedder ”Pribuzhie”, er fra en skole i Brest i Hviderusland, hvor eleverne - efter en skoledags obligatoriske timer – frivilligt vælger sig ind på forskellige former for musik. Arrangørerne er foreningen ”Diensmindes Venner” Entre er voksne 75 kr. og børn under 12 år 25 kr. Der gives rabat ved grupper over 10 personer 50 kr./20 kr.

Seminariets adresse er Dalgas Allè 20.