Nr. 13. 36. årgang. Fredag den 7. november 2014.

I onsdags tog eleverne i 6.kl. – 8.kl. en tur på Skive Seminarium. Her arbejdede eleverne med teamsamarbejde sammen med nogle seminariestuderende. I den kommende uge vil Bibi, Line og eleverne fortælle os andre om deres oplevelser til morgensamlingen.

Vi er i 6./7. klasse påbegyndt projekt ”LEGO Mindstorms”.

Her vil vi i de kommende uger bygge med legoklodser, programmere robotter og tage engelske byggeinstruktioner under kærlig behandling. Eleverne er blevet inddelt i 4 arbejdsgrupper og alle grupper har oprettet hver deres blog. Her kan man bl.a. følge dem og de erfaringer de forhåbentlig gør sig undervejs i forløbet.

De fire blogs er: www.mindstormsdrengene.wordpress.com  , www.ynglingseleverne.wordpress.com  , www.defantastiskefemunke.wordpress.com  og www.pigernestyrer.wordpress.com

Eleverne i 5.kl. – 7.kl.efterlyser garnrester og gran til den kommende julehyggedag.

Eleverne i 3.kl. – 5.kl. spiller badminton i idræt om tirsdagen

På torsdag tager eleverne i 8.kl. til Skive, hvor de skal deltage i erhvervsuddannelsernes ”Skills- dag”.

På fredag tager eleverne i 3.kl.og 4.kl.til Skive, hvor de skal på biblioteket og besøge museet. På museet skal de bl.a. se udstillingen om skolen i gamle dag.

Igen i år samler vi tøj ind til landsbyen Copaceni i Rumænien. Se det brevet nedenfor. Tøjet kan afleveres på skolen fra på mandag.

Fritteren.

På tirsdag spiller 1.,2. og 3.kl igen badminton fra kl. 14.00-15.00.

På onsdag syr 2.kl. de puder færdig, der er begyndt på.

I dag fredag, er sidste dag for tilmelding for pasning i juleferien.

Vi opfordrer til at børnenes overtøj og støvler tages med hjem hver dag for at tørre. Vi har desværre ikke plads / mulighed for at tørre det for jer.

Tjek venligst hver dag, så børnene har tørt tøj.

Tøjindsamling

Vi samler børnetøj og -sko på skoler i Skive kommune for at hjælpe de fattigste børn på skolen i landsbyen Copaceni i Rumænien. Tøjet bliver sendt med lastbil fra Skive til Rumænien. Derfor opfordrer vi jer til især at finde overskydende børnetøj og -sko frem af gemmerne og bringe det hen på skolen inden for de næste 10 -12 dage.

På skolen afhenter vi det den 13. november 2014

Det drejer sig om tøj + SKO til alle aldersgrupper af børn - sko er især et stort problem.

Vi tager også imod tøj + sko til voksne. Uddeling af tøjet foretages af Asociatia Simion Balint (skolens støtteforening) under ledelse af Anna (billedet) – så I kan være sikre på, at alt finder hen, hvor der er et stort behov!

Se mere om baggrunden her: www.copaceni.dk

På forhånd tak og

venlig hilsen