Nr. 14. 36. årgang. Mandag den 17. november 2014.

I torsdags var eleverne i 8.kl. i Skive, hvor de deltog i erhvervsuddannelsernes ”Skills - dag”. Her konkurrerede eleverne mod elever fra andre skoler i kommunen i aktiviteter forberedt af erhvervsuddannelserne.

I fredags tog eleverne i 3.kl. og 4.kl.til Skive, hvor var på biblioteket og besøgte museet. På museet var eleverne i skole, som man var i gamle dage. Det var en sjov oplevelse for børnene.

Samme dag begyndte eleverne i 9.kl. på deres projektopgave. De vil i den kommende uges tid arbejde med et selvvalg projekt. Emnerne til projekterne er bl.a. teknologi i landbruget, atomfysik, mærkevarer, robotteknologi, sygdomme – kræft og Ebola m.m. Produktet fra projektet skal eleverne fremvise for deres forældre og andre interesserede på torsdag fra kl. 18.30.

I morgen tager eleverne 5.kl. til Skive, hvor de skal i juniorpraktik i Kvickly. Her arbejder de som butiksansatte for en dag og lærer om, hvordan en butik fungerer. Juniorpraktikken er en del af det kommunale SSP-samarbejde, som skolen deltager i.

Fritteren.

I dag tog børnehaveklassen på tur med Hvalpsund Færgen, hvor de skulle julepynte færgen. Der er klippet hjerter og juletræer i alle størrelser, så det skal nok blive rigtig flot.

Tirsdag er der badminton kl. 14.00 til 15.00 for 1.2. og 3.klasse.

Onsdag tager vi igen symaskinen frem og leger med stof og mønstre.

M88.

Skolesport/badminton: Vi spiller hver tirsdag kl. 14.00 – 15.00, hvis man ville spille mere, så er der træning hver mandag kl. 17.00 – 18.00. Vil man med i en lille nybegynderturnering for U9 og U11. Kontakt venligst Knud.