Nr. 15. 36. årgang. Fredag den 21. november 2014.

I torsdags fremlagde eleverne i 9.kl. deres projektopgaver for deres forældre og andre interesserede. Emnerne var meget forskellige og omhandlede bl.a. teknologi i landbruget, atomfysik, mærkevarer, robotteknologi, sygdomme – kræft og Ebola m.m. Eleverne var, på trods af en del nerver, gode til at fremlægge projekter, og det var tydeligt, at de havde tilegnet sig en masse ny viden om nye emner.

I tirsdags var eleverne 5.kl. i Skive, hvor de var i juniorpraktik i Kvickly. Her arbejdede de som butiksansatte og satte varer på hylderne, pakkede nye varer ud, lavede sandwich, trøfler m.m. Afslutningsvis fik de fortalt om butikstyveri om, hvilke konsekvenser det har for butikkerne og ikke mindst kan have for tyven. Juniorpraktikken er en del af det kommunale SSP-samarbejde, som skolen deltager i.

I onsdags var børnene i 0.kl. ned for at julepynte Sundsøre-Hvalpund færgen Mary. Det var en god oplevelse for børnene, og som tak fik de pebernødder, juice og chokolade.

Man kan se mere på linket her http://hvalpsundsundsoere.vesthimmerland.dk/

Vi vil gerne efterlyse 25 træskiver ca. 30 cm i diameter og ca. 5 cm i tykkelse eller tilsvarende træstamme. Kontakt Dan eller Arne.

Fritteren.

På tirsdag spiller børnene i 1.2. og 3. kl. badminton fra 14.00 til 15.00.

onsdag syr vi igen til glæde for mange børn.

M88.

Mandag den 15. december afholder M88, DGI og skolen badmintondag på skolen i skoletiden. Yderligere information kommer på et senere tidspunkt.