Nr. 17. 36. årgang. Fredag den 5. december 2014.

I mandags er var der juleklippedag på skolen.
Eleverne i bh.kl. – 4.kl. havde inviteret deres familie og nære venner til en hyggelig juleklippedag.
Det var en god dag med masser af julestemning, de mange børn og gæster hyggede sig med forskellige juleværksteder, hvor der blev klippe, tegnet, foldet, lavet juledekorationer m.m. Det er altid en meget speciel dag, som vi alle glæder os til. En stor tak til medarbejderne og de frivillige, som planlagde og gennemførte arrangementet og tak til vores gæster for, at de mødte op og bidrog til julestemningen.

I tirsdags var den kommunale tandpleje på besøg i 3.kl. og 4.kl. Her blev børnene instrueret i tandbørstning m.m. Tandplejen kommer igen på tirsdag.

I onsdags var bh.kl. -2.kl. i Skive, hvor elverne i bh.kl. skulle i teateret for at se en juleforestilling.
Mens eleverne i børnehaveklassen var i teateret, tog eleverne i 1.kl. og 2.kl. på skøjtebanen. Efter teaterforestillingen og skøjtebane tog eleverne i Føtex, hvor de spiste en lille julefrokost med tarteletter, fiskefilet, leverpostej, pålæg, slusch-ice m.m.

På fredag er der Lucia-optog på skolen. Her vil lyset blive båret ind af 21 Lucia-piger og vi glæder os som sædvanligt.

Forældrejulehygge i Børnehuset den 9/12 fra kl. 14.00-17.00. Forældrerådet vil stå for gløgg, saft og æbleskiver.

I denne uge er vi blevet gjort opmærksom på, at nogle elever har chattet med fremmede på omegle.com. Stedet er en chatforum, hvor man kan chatte med vidt fremmede.
Chat stedet er et oplagt sted for ”Grooming”, hvor en voksen møder et barn og opbygger et tillidsforhold til barnet, typisk med henblik på at begå overgreb. Vi vil gerne opfordre jer til at tale med børnene om, hvordan man færdes på nettet, hvem man taler med osv. Vi tager en snak med børnene på mandag.
Thise Kirke:
Årets korteste dag nærmer sig! Og i vinterens mørke oplyses kirkens vinduer og tårnrum hele december af et svagt, romantisk lysskær.
På torsdag bæres endnu flere lys ind i kirken af Friskolens børn: Advent bliver fejret i kirken med sang og læsninger.
Og efter det er menighedsrådet vært ved fællesspisningen i forsamlingshuset med lasagne, grøntsager og is og et lille legeland til de mindste.

Fra M88:

Efter skolesportbadminton sætter vi nu flere sejl til for at få et hold små badmintonspillere i gang: 1., 2. og 3. kl. vil vi gerne ha´ med til træningen hver mandag kl. 17 - 18. Vi står klar med flere trænere, og efterhånden også muligheden for at deltage i små stævner.

Fritteren.

Vi vil i uge 51 fejre decemberbørn og holde vores julefrokost.  Vi vil minde om vores pakkespil med en lille gave til max 20 kr.
Dato kommer senere.