Nr. 22. 36. årgang. Fredag den 30. januar 2015.

I lørdags afholdt skolen, børnehaven og vuggestuen ”Åbent – hus” for alle interesserede. Det var en rigtig god oplevelse for alle, og mange af vores forældre og besøgende gav udtryk for, at de havde en god dag sammen med børnene. Blandt vores besøgende var Skives borgmester Peder Christian Kirkegaard. Borgmesteren gav udtryk for, at vi har et godt skole og pasningstilbud, som vi kan være stolte af. Der er altid dejligt og motiverende, når folk ”udefra” får øjnene op for, hvilket fantastisk tilbud, vi har.

Dagen var helt speciel for de kommende børnehaveklassebørn, da de var i skole for første gang.

Vi forventer, at der starter 9 eller 10 elever i den kommende børnehaveklasse.

For medarbejdere og bestyrelsesmedlemmer på skolen, i børnehaven og i vuggestuen betyder vores ”Åbent-hus” rigtigt meget. Alle har arbejdet på, at dagen skulle blive en succes, så det var med stor tilfredshed, at arrangementet var så velbesøgt. I år havde vi besøg af tre nye familier, som var interesserede i at se, hvordan vi holder skole/børnehave/vuggestue.

I den forgangne uge har eleverne i 9.kl. været til skriftlige prøve-prøver i dansk, matematik og engelsk. Det var en god prøvelse for eleverne at opleve, hvad det vil sige at være til en skriftlig prøve. Efterfølgende har eleverne fået konstruktiv kritik af deres præstationer.

I tirsdags var eleverne fra 8.kl. i Kultur Center Limfjord til landets største paneldebat med ungdomspolitikere. Arrangementet var en forløber for det landsdækkende ”Skolevalg”, som vi afholdt torsdag. Her afgav eleverne i 8.kl. og 9.kl deres personlige stemme, som var de 18 år og deltog i et rigtigt folketingsvalg. På skolen havde vi omdannet vores mødelokale til et rigtigt valgsted med valgtilforordnede, stemmeurne, stemmeboks m.m. Da valgstedet lukkede, havde vi en valgdeltagelse på 82,7 % og partierne Venstre og De Konservative blev valgets store vindere.

Fritteren.

Onsdag holder vi fødselsdag for januar børn.

Vi har i denne uge, har vi haft stor glæde af 2 marsvin, som har været på besøg. De er blevet forkælet og børnene har draget meget omsorg for dem.