Nr. 25. 36. årgang. Mandag den 9. marts 2015.

I sidste uge var eleverne i 8.kl. i brobygning på de forskellige ungdomsuddannelser. Ideen med brobygningsforløbet er, at eleverne gennem deres besøg, får et indblik i, hvad de enkelte ungdomsuddannelser står for og indeholder.

I fredags udleverede eleverne i 6.kl. og 7.kl. invitationer til den kommende skolefest torsdag den 26. marts. Temaet for festen er ”Sportsgalla”. Billetter til festen kan købes tirsdag og torsdag i denne uge i frugtpausen.

Alle elever skulle have modtaget en invitation, men skulle man mangle en, kan man få en udleveret i fritteren eller på kontoret.

På torsdag skal eleverne i 8.klasse til Skive og deltage i Skive Sundhedsplejes ”Sundhedseksperimentarium”. Her vil de på egen krop undersøge og lære om, hvordan kroppen fungerer.

På fredag skal konfirmanderne møde i Thise Kirke kl. 10.00. Her skal de forberede en gudstjeneste for familie og venner. Gudstjenesten afholdes på fredag kl. 17.00 i Thise Kirke. Yderligere information bliver sendt på mail til konfirmandernes forældre senest tirsdag morgen.

Vi har desværre oplevet, at der er forsvundet en mobiltelefon (hvid Samsung Galaxy) fra en jakke og tre deodoranter fra en sportstaske. Derfor vil vi bede jer holde øje med om tingene skulle være kommet med hjem ved en fejltagelse. Det er flere år siden, at vi sidst har oplevet, at ting forsvinder fra skolen. Vi håber, at tingene dukker op igen. Der er udlovet en dusør på de forsvundne ting.

Vi har konstateret lus blandt eleverne i de yngste klasser, så kæm venligst jeres børn, så vi kan få bugt med de små kryb.

M88:

På torsdag er der forårsgymnastikopvisning i hallen kl. 17.30. Kom og oplev minisport, senioridræt, scoop og Wild Kids. Der kan købes pølser og brød.

”Månedsbrev fra Børnehuset for februar måned”

I februar måned har vi i børnehaven budt velkommen til Angelo. Angelo er 4 år og startede i mandags hos Rødderne, og vi vil gerne byde Angelo og hans familie velkommen til børnehaven.

I personalegruppen har vi taget afsked med Kirsten som fast personale, men hun fortsætter i huset som vikar. Samtidig er jeg (Tina) tiltrådt på fuld tid.

Børnene har i februar lavet forskellige aktiviteter, der relaterede sig til fastelavn, hvilket de gik meget op i. Mandag den 16. februar holdt vi fælles fastelavnsfest, hvor vi slog katten af tønden. Vi havde en rigtig hyggelig med børnene og  billederne kan ses på skolens hjemmeside www.thise-friskole.dk . Derudover har Rødderne, Tumlingerne og vuggestuebørnene været på bondegårdsbesøg, hvor de så både køer, kalve, får, lam og katte.

Førskolebørnene er begyndt at være på skolen onsdag og fredag formiddage. Når førskolebørnene er på skolen skal de udover madpakker også medbringe et stk. frugt og drikkedunk, da vi har pauserne sammen med den nuværende børnehaveklasse.

På onsdag den 4. marts er der teater for Rødderne og Banditterne. Det betyder at børnene skal være i børnehave senest kl. 8.30. Vi kører med skolebussen derud og er tilbage i børnehaven omkring middag. Det betyder for førskolebørnene, at de ikke kommer på skolen den dag.

I marts måned vil vi i begge institutioner have fokus på musik, rytme og bevægelse og vi vil bl.a. lave forskellige musikinstrumenter. I slutningen af marts vil vi lave forskellige aktiviteter der omkring emnet påske.

Vi oplever at børnene ind imellem medbringer ting/ legetøj på dage, hvor det ikke er legetøjsuge, og at I som forældre laver aftaler med Jeres barn om, at det medbragte legetøj kun må være i børnenes kasser. Det er rigtig svært for børnene, og vi må derfor opfordre til, at legetøjet og lignende bliver hjemme og KUN medbringes på legetøjsdage. Inden sommerferien er der legetøjsuge i uge 13 og 19.

For nye forældre kan vi fortælle, at legetøjsuge betyder, at børnene må medbringe legetøj PÅ EGET ANSVAR. Som forældre skal i derfor tænke over, hvad i sender med Jeres barn, da små dele let kan blive væk, dyrt legetøj kan gå i stykker eller børnene kan tage legetøjet med udenfor.

Foråret nærmer sig og de fleste af børnene nyder at være ude. Da det ofte er vådt vejr, kunne det være en god ide, hvis børnene har en ekstra flyverdragt eller tilsvarende i deres garderobe, da tøjet nogle gange er så vådt, at de kun kan komme ud en gang i løbet af dagen.