Nr. 26. 36. årgang. Fredag den 13. marts 2015.

I dag har eleverne i 7. klasse. forberedt deres egen gudstjeneste sammen med Lars Foldager vores lokale præst. Gudstjenesten afholdes i dag (fredag) kl. 17.00 i Thise Kirke. Alle er velkomne.

I sidste uge udleverede eleverne i 6.kl. og 7.kl. invitationer til den kommende skolefest torsdag den 26. marts. Temaet for festen er ”Sports Galla”. Har man ikke allerede købt en billet, kan man nå det på mandag.

I torsdags tog eleverne i 8.klasse til Skive, hvor de deltog i Skive Sundhedsplejes ”Sundhedseksperimentarium”. Det var en spændende og lærerig dag, som gav de unge stof til eftertanke, og måske skulle nogle af de unge overveje, at motionere lidt mere frem for at vælge computeren eller fjernsynet.

I næste uge sender vi en del klasser i biografen. På tirsdag skal eleverne i 3.kl. og 4.kl. se filmen ”En kat i Paris”, og onsdag skal elverne i 5.kl. – 7.kl. se filmen ”Kauvboy” og torsdag skal eleverne i 9.kl. se filmen ”Nordvest”. Alle forestillingerne foregår i skoletiden.

Fritteren.

Der er legetøjsuge i fritteren i næste uge. Børnene må medbringe legetøj dog ikke elektronisk legetøj ipad, gameboys, mobiltelefoner osv. Det er vigtigt, at børnene hver dag tager legetøjet med hjem.

Tirsdag kl. 11.30 tager eleverne i 2.kl. på tur til Oddense for at se og afprøve en legeplads, så vi kan få inspiration til, hvad vi godt kunne tænke os på vores legeplads. Vi forventer at være tilbage ca. kl.13.30.