Nr. 2. 36. årgang. Fredag den 21/8 2015.

I dag har alle skolens elever og ansatte været ved stranden i Sdr. Thise. Det har været en forrygende tur. Der blev badet i fjorden, spillet beachvolley, solbadet på standen og fanget krabber, tangnål, rejer m.m. Eleverne og de ansatte nød at være sammen i det gode vejr, og dagen blev en god afslutning på den første ”rigtige” skoleuge.

På tirsdag tager eleverne i 7.kl. – 9.kl. til Skive for at indsamle sponsorgaver til deres tombola. Tombolaen etablerer eleverne i forbindelse med Thise Mini Triatlon næste lørdag. Overskuddet fra tombolaen går til elevernes skitur i januar 2016.

Har I lyst til at bidrag med præmier til tombolaen, kan I aflevere dem på kontoret i næste uge.

På fredag tager vi officielt afsked med Kristian, som går på efterløn den 1. september. Eleverne har inviteret Kristian op på skolen kl. 09.00, hvor de vi tage afsked med ham. Om eftermiddagen fra klokken 15.00 – 17.00 holder skolens bestyrelse en afskedsreception for Kristian i hallen. Alle er velkomne.

Om morgen åbner skolen kl. 7.15. Kommer man inden skal man møde ind i børnehaven. Desværre oplever vi, at nogle børn, som ikke har fået morgenmad hjemmefra, møder i børnehaven i tidsrummet kl. 07.00 og 07.15. Det giver en unødvendig stor belastning af vores personale, som i forvejen har børnehavebørn og vuggestuebørn, som også skal have morgenmad. Vores bøn til de få er at huske morgenmaden og måske stå 10 minutter før op. Det vil være en stor hjælp for vores personale. På forhånd tak.

På skolens hjemmeside har vi opdateret skolens kalender med diverse aktiviteter, forældremøder m.m.

I næste uge får eleverne skolefolderen med hjem. I den kan I finde yderligere oplysninger om skoleåret.

Er man interesseret i at søge friplads for dette skoleår, kan man stadigvæk hente et ansøgningsskema på kontoret. En friplads bevilges kun for et skoleår ad gangen.

Husk! At give jeres børn idræts tøj med, så de kan have idræt udendørs indtil efterårsferien.

Vi har fundet et Pentax kamera (ikke digitalt) på skolen. Savner man det, kan man henvende sig på kontoret.

Fra M88:

Thise Tri: Tilmeldingen er lukket med 125 startnumre. Mød i go´ tid i Durup. Planlægningsmøde med hjælpere på tirsdag kl. 18.30.

Skiveløbet: Tilmeldingsliste hænger på haldøren. Fristen er d. 1. sept. Senere tilmelding klarer man selv.

Vinteraktiviteter (start i uge 38): minisport, wild kids, scoop, seniorgymnastik, pilates, badminton i alle aldersgrupper, cirkeltræning i motionsrummet, volleyball, hockey, skolesport. Se tider inden så længe.

Korsang - velkommen til en ny sæson!

-     hvis du er glad for at synge og gerne vil lære nyt, lære mere om musik og udvikle din sangstemme og sammen med andre danne en god klang, så prøv at være med.

-     det er gratis, og så får du løn, når koret ved særlige lejligheder synger i kirken

(og for dem af jer, som har lyst, er der korstævne i Selde lørdag d.26.september og i Viborg lørdag d.3.oktober)

Vi mødes mandage efter skoletid

kl.13.30-14-30 i