Nr. 4. 36. årgang. Fredag den 4/9 2015.

På tirsdag tager eleverne i 0.kl. - 4.kl. i biografen. Her skal de se forestillingen ”Albert”, som er en filmatisering af Ole Lund Kirkegaards klassiske børnebog.

På onsdag tager eleverne i 5.kl. i biografen. Her skal de se forestillingen ”Nattergalen”. Nattergalen er en kinesisk børnefilm, som handler om en piges forunderlige rejse tilbage til sine bedsteforældres barndomsby.

I dag har eleverne fået årets skolefolder med hjem. Ønsker man et ekstra eksemplar, kan man henvende sig på kontoret.

Fra på mandag kører Furbussen igen både morgen og eftermiddag. Midttrafiks forbindelser passer stadigvæk ikke.

Skolens bestyrelse indkalder til forældrearbejdsdag lørdag den 26. september. På arbejdsdagen skal vi bl.a. bygge et garageanlæg til vore banancykler, indrette et hyggemiljø og udekøkken i skolegården, etablere et nyt cykelskur, male klasselokaler, restaurere legeplads i børnehaven.

Der er opgaver til alle, så mød op og giv en hånd med, selv om det måske blot er for et par timer.

På hjemmesiden kan I se billeder fra Kristian Stisens sidste skoledag.

I børnehaven er den nye garderobe næsten færdig. Vi vil gerne takke de forældre, som gennem sommeren har hjulpet til med projektet og tak til Sparekassens Sundsøres Fond for det økonomiske bidrag.

Fritteren.

Fritteren summer af glade børn, og vi er kommet rigtig godt i gang efter ferien.

I år spiser vi eftermiddagsmad ca. kl. 14.30.  Vi serverer for det meste rugbrød eller grovbrød efterfulgt af børnenes frugt.

Vi fejrer fælles fødselsdag for børnene en gang om måneden. I den forbindelse får vi efter børnenes ønske is med frugt.

Børnene har stor glæde af vores frugtordningen, og vi er taknemlige for jeres opbakning. Vi modtager gerne større sendinger frugt, hvis I har noget i overskud.

Børnene har allerede fundet godt sammen, og flere har besøgt hinanden efter skoletid.

I den forbindelse vil vi vil gerne opfordre jer til, at legeaftaler aftales dagen før. Sker det, at børnene gerne vil lege sammen ved afhentning, er I velkommen til at spørge fritterpersonalet om telefonnumre på de andre forældre.

Der kan være forældre, der ikke ønsker deres telefonnummer udleveret. De skal give fritterpersonalet besked herom, hvorefter personalet noterer det på oplysningssedlen.

På onsdag er børnene i 0.kl. inviteret over i børnehaven. Det tager derover kl. 12.40 og bliver der til de skal afhentes.

M88.

På tirsdag er der caféaften med ost og rødvin og orientering om vinterens aktiviteter bl.a. loppetræning, ringo, seniordans, bowls, Jacola, badminton.

I uge 38 er der opstart af alle vores aktiviteter.

Tilmeldingen til Skive Løbet er slut.