Nr. 5 36. årgang. Fredag den 11/9 2015.

I tirsdags var eleverne i 0.kl. - 4.kl. i biografen, hvor de så tegnefilmen ”Albert”. Det var en sjov film, selvom den ikke havde mange ligheder med Ole Lund Kirkegaards børnebog af samme navn.

I onsdags var eleverne i 5.kl. i biografen, hvor de så filmen ”Nattergalen”. Det var en god film, som handlede om, hvordan de voksnes karrierer og behov for selvrealisering kan få dem til at ”glemme” deres børn.

På mandag er der elevrådsmøde.

På tirsdag tager eleverne i 9.kl. til Skive, hvor de skal deltage i erhvervsuddannelsernes ”Hands on”.

Her skal de bl.a. møde Erik Peitersen og afprøve karrierevejene på de forskellige erhversuddannelser. Eleverne skal møde på skolen kl. 10.15, hvorefter skolebussen kører dem til erhvervsuddannelserne i Skive. ”Hands on” slutter kl. 14.30, hvorefter eleverne bliver kørt tilbage til skolen.

På grund af ”Hands on” arrangementet kører skolebussen først vest på kl. 15.00. Endvidere køres Hvalpsund børnene til færgen kl. 14.15.

Skolens bestyrelse indkalder til forældrearbejdsdag lørdag den 26. september. På arbejdsdagen skal vi bl.a. bygge et garageanlæg til vore banancykler, indrette et hyggemiljø og udekøkken i skolegården, etablere et nyt cykelskur, male klasselokaler, restaurere legeplads i børnehaven.

Der er opgaver til alle, så mød op og giv en hånd med, selv om det måske blot er for et par timer.