Nr. 9. 36. årgang. Mandag den 12/10 2015.

I fredags afholdt vi skolernes motionsdag. Eleverne i 7.kl. - 9.kl. havde arrangeret et stjerneløb for skolens øvrige elever. Stjerneløbet var fyldt med sjove aktiviteter såsom æggeløb, gæt og grimasser, forhindringsløb, dans m.m. I frugtpausen kunne eleverne få tanket ny energi med kakaomælk og skyr fra Thise Mejeri.

I torsdags afholdt vi fernisering på elevernes kunstværker, som de har fremstillet i vores emneuge. Der mødte mange op til ferniseringen, og eleverne høstede mange rosende ord for deres kreativitet.

Mandag den 9/11 fra kl. 19.00 – 21.30 indkalder vi alle vores familier og andre interesserede til en temaaften på skolen. Temaet for aftenen vil være, hvordan det er at komme fra en prøvefri skole og videre på ungdomsuddannelserne. Vi har inviteret et panel bestående af videnspersoner fra UU, erhvervsuddannelserne, det almene gymnasium og handelsgymnasiet, som vil orientere om temaet og besvare spørgsmål. Den endelige plan for arrangementet kommer på et senere tidspunkt.

En bøn til forældre, ansatte, skolebus og andre. Husk at køre pænt om morgenen specielt på Thise Kirkevej. Det er mørkt om morgenen og vejen er smal, så der kan nemt opstå farlige situationer, når cykler, busser og biler skal passere hinanden.

Alle cyklister skal huske at få lys på cyklen både for og bag.

Fritteren

Det er dejlig alle vores børn får mulighed for at holde lidt efterårsferie.

De få der har brug for pasning et par dage, skal møde ind i børnehaven, hvor det er rig mulighed for hygge sig og lege med børnehave- og vuggestuebørnene.

Husk at ringe til børnehaven, hvis børnene ikke kommer, helst dagen før.

God ferie til alle fra Fritteren

M88

Børnebadminton fortsætter i efterårsferien om mandagen kl. 17.00 – 18.00

Skolesport starter onsdage den 21. oktober kl. 13.30 med skak. Trænere: Marcus, Knud og Lars Foldager.