Nr. 11. 36. årgang. Mandag den 30/10 2015.

I tirsdags deltog eleverne i 8.kl. i Skills. Skills er en konkurrence, hvor landets ottendeklasser dyster mod hinanden i forskellige discipliner. Skills er arrangeret i samarbejde med erhvervsskolerne.

Vores elever havde en god tur, hvor de prøvede kræfter med alt fra at bygge det højeste tårn af spagetti til at kende forskel på debet og kredit.

I onsdag var eleverne i 6.kl. på besøg på Skive Folkeblad, her hørte de om, hvordan man laver en avis lige fra journalistens computer til det færdigtrykte eksemplar. I løbet af den kommende uge, skal klassen selv lave og udgive en avis.

Igen i år samler vi tøj ind til de rumænske børn. Læs det vedlagte brev fra Ivan (Anni`s mand). Tøjet kan afleveres på skolen frem til den 12. november.

Vi vil gerne bringe et par efterlysninger. Der er forsvundet en kosmetiktaske fra en idrætstaske på skolen. Kosmetiktasken er formet som en pung. Den er hvid med motiver af små geder med nathuer.

Ydermere er der forsvundet en mobiltelefon af mærket Sony Xperia 3. Telefonen er hvid og havde et cover med gepardprikker. Vi udlover selvfølgeligt en dusør, hvis tingene skulle dukke op.

Mandag den 9/11 fra kl. 19.00 – 21.30 indkalder vi alle vores familier og andre interesserede til en temaaften på skolen. Temaet for aftenen vil være, hvordan det er at komme fra en prøvefri skole og videre på ungdomsuddannelserne. Vi har inviteret et panel bestående af videnspersoner fra UU, erhvervsuddannelserne, det almene gymnasium og handelsgymnasiet, som vil orientere om temaet og besvare spørgsmål. Den endelige plan for arrangementet kommer på mandag

Kom til Loppemarked i Thise - søndag d. 1. november

Der afholdes loppemarked i hallen ved Thise Friskole søndag d. 1.november fra 10.00-15.00, hvor der ud over mange boder også vil være mulighed for at købe kaffe, the og kage. Kom og gør en god handel.

Hvis du selv trænger til at få ryddet lidt op i tingene hjemme og har noget at sælge ud af, er det stadig muligt at få et bord til en bod (koster 25,-) - kontakt Anja Baadsgaard Jensen - 21246057

Børnetøj og -sko

Vi samler børnetøj og -sko på skoler i Skive kommune for at hjælpe de fattigste børn på skolen i landsbyen Copaceni i Rumænien. Tøjet bliver sendt med lastbil fra Skive til Rumænien. Derfor opfordrer vi jer til især at finde overskydende børnetøj og -sko frem af gemmerne og bringe det hen på skolen inden for de næste 10 -12 dage.

På skolen afhenter vi det den 12. november 2014

Det drejer sig om tøj + SKO til alle aldersgrupper af børn - sko er især et stort problem.

Vi tager også imod tøj + sko til voksne. Uddeling af tøjet foretages af Asociatia Simion Balint (skolens støtteforening) under ledelse af Anna (billedet) – så I kan være sikre på, at alt finder hen, hvor der er et stort behov!

Se mere om baggrunden her: www.copaceni.dk