Nr. 12. 36. årgang. Fredag den 13.november 2015.

I mandags afholdt vi temaaften om, hvordan det er at komme fra en prøvefri skole og videre på ungdomsuddannelserne. Vi havde inviteret et panel bestående af videns personer fra UU, erhvervsuddannelserne, det almene gymnasium og handelsgymnasiet. Panelets deltagere orientere om temaet og besvare spørgsmål fra de fremmødte. Afslutningsvis fortalte vores skolepsykolog Trine om, hvordan man, som forældre, kan forberede sine børn/unge til mødet med ungdomsuddannelserne.

Der var et stort fremmøde af spørglystne forældre, hvilket gjorde aftenen til en stor succes.

I den forgangne uger har vi samlet børnetøj og - sko til de fattigste børn på skolen i landsbyen Copaceni i Rumænien. Det har resulteret i næsten 20 sække tøj og sko. Mange tak for hjælpen.

Fredag den 27.november juleklip for alle eleverne på skolen. I den forbindelse har eleverne i 0.kl. – 3.kl. fået en invitation med hjem. Invitationen er specielt til børnenes familier, venner og bedsteforældre. Læs den igennem sammen med børnene og få udfyldt tilmeldingssedlen.

Skolesport frem til jul, et hold gymnastik glade piger vil hver onsdag lave sjov gymnastik med børnene i 1.kl. – 3.kl. Knud vil være med som hjælpetræner.

Børnene har haft stor glæde af vores skakundervisning, de fleste har lært at stille brikkerne på de rigtige pladser, og hvilke brikker som kan slå hinanden. Har I skak derhjemme, så tag et spil med børnene. Det er et fantastisk spil.

M88:

Minisport / wildkids. Skolen lukker 16.30, men man må godt lave lektier på gangen eller i klasseværelserne, hvis man er sammen med en voksen. Børn der venter skal opholde sig i glashuset.