Nr. 18 37. årgang. Fredag den 8. januar 2016

Vi håber, at I er kommet godt ind i det nye år. Vi glæder os til 2016, som helt sikkert vil være fyldt med masser af gode, sjove og lærerige stunder på skolen. Vi ser frem til at fortsætte det gode samarbejde omkring jeres børn mod vores fælles mål, nemlig at danne nogle selvstændige, fagligt dygtige individer, som tør møde verden med et smil og gåpåmod.

I går var skolens og børnehavens/vuggestuens ansatte samlet med de to bestyrelser til en temaaften. Temaet var, hvordan vi fremadrettet kan profilere vores institutioner endnu mere, end vi allerede gør og fortælle de gode historier om vores fælles skole, børnehave og vuggestue. Det var en fantastisk god aften, hvor der kom mange nye og spændende ideer frem. Nogle ideer vil vi iværksætte i løbet få uger, mens andre er mere langsigtede.

I torsdags begyndte vi på skolesvømning 0.kl., 2.kl. og 4.kl. Børnene syntes, at det var fantastisk igen at komme op og boltre sig i Durup Svømmehal. Men vi erfarede hurtigt, at gruppen af børn, som ikke kan svømme, er for stor til det lille bassin. Derfor sender vi ikke 0. klasse af sted næste torsdag, vi finder i stedet et andet tidspunkt, hvor de kommer af sted.

Fra mandag til torsdag i næste uge skal eleverne i 9. kl. til skriftlige prøve-prøver.

På torsdag og igen den 28.januar er der minikonfirmand for eleverne i 3.kl. De to dage vil markere afslutningen på dette års minikonfirmandundervisning.

Onsdag den 20. januar kl. 18.00 er der teater for de tilmeldte børn i Kulturcenter Limfjorden. De skal se forestillingen ”Mio, min Mio”.

Lørdag den 30/1 holder vi friskolens dag og indskrivning til det kommende skoleår. I den forbindelse udsender vi igen i år vores skoleavis. Skoleavisen er fyldt med gode artikler fra vuggestuen, børnehaven og friskolen. Skoleavisen bliver husstands omdelt den 20. januar i det meste af Nord Salling og den 23./24. januar i Hvalpsund.

Som sædvane har eleverne fri fra skole den efterfølgende mandag (1/2).