Nr. 19 37. årgang. Fredag den 15. januar 2016.

Jeg må desværre meddele, at Britta har opsagt sin stilling på skolen med virkning fra den 1. februar. Britta har været utrolig glad for at være en del af stedet her – såvel i forhold til eleverne, samarbejdet med jer forældre og med sine kollegaer. Britta har valgt at skære ned på sit arbejde af forskellige personlige årsager, men hun vil fortsat være tilknyttet skolen som vikar. Vi har alle været utrolig glade for Britta som person og kollega, men vi respekterer hendes beslutning.

Vi arbejder på at lave en god vikardækning af Brittas timer frem til slutningen af marts, hvor Karin vender tilbage, og hvor vi alligevel skal lave et nyt skema.

Natten mellem lørdag og søndag tager eleverne i 7.kl. – 9.kl. af sted til Norge (Gautefall) for at stå på ski. Eleverne har glædet sig i mange måneder til turen, og vi er overbevidste om, at den bliver en stor succes.

Efter længere tids dialog med Midttrafik har vi fået en fast busforbindelse mellem skolen og Fur. Det betyder, at vi indstiller kørslen med vores Furbus om eftermiddagen tirsdag – fredag. Vi henter stadigvæk børnene om morgen hver uge, men kører dem kun hjem om mandagen. Den nye plan træder i kraft fra næste uge.

Onsdag den 20. januar kl. 18.00 er der teater for de tilmeldte børn i Kulturcenter Limfjorden. De skal se forestillingen ”Mio, min Mio”.

Om morgen oplever vi stadigvæk cyklister på Thise Kirkevej uden eller med meget lidt lys. Vi vil gerne opfordre jer til at kontrollere børnenes cykellygter.

Lørdag den 30/1 holder vi friskolens dag og indskrivning til det kommende skoleår. I den forbindelse udsender vi igen i år vores skoleavis. Skoleavisen er fyldt med gode artikler fra vuggestuen, børnehaven og friskolen. Skoleavisen bliver husstandsomdelt den 20. januar i det meste af Nord Salling og den 23./24. januar i Hvalpsund.

Som sædvane har eleverne fri fra skole den efterfølgende mandag (1/2).

Fritteren.

Skolesport er startet op igen, om onsdagen er der gymnastik på programmet med et par nye piger fra 6.kl. og Knud som instruktører

Vinterferie tilmeldingssedler kommer i næste uge på mail. Pasning vil som i andre ferier være i fællesskab med børnehaven.

Der er på sedlen mulighed for at tilmelde til pasning mandag den 1. februar, som er en skolefri dag efter vores åbent hus arrangement.

Sidste dag for tilmelding er fredag den 22. januar.