Nr. 22 37. årgang. Fredag den 5. februar 2016.

I lørdags afholdt skolen, børnehaven og vuggestuen ”Åbent – hus” for alle interesserede. Det var en rigtig god oplevelse for alle, og mange af vores forældre og besøgende gav udtryk for, at de havde en god dag sammen med børnene.

Dagen var helt speciel for de kommende børnehaveklassebørn, da de var i skole for første gang.

Vi forventer, at der starter 8 eller 9 elever i den kommende børnehaveklasse.

For medarbejdere og bestyrelsesmedlemmer på skolen, i børnehaven og i vuggestuen betyder vores ”Åbent-hus” rigtigt meget. Alle har arbejdet på, at dagen skulle blive en succes, så det var med stor tilfredshed, at arrangementet var så velbesøgt. I år havde vi besøg af fire nye familier, som var interesserede i at se, hvordan vi holder skole/børnehave/vuggestue.

Billeder fra arrangementet kan ses på vores hjemmeside.

I dag har eleverne fra 2.kl. været i Skive, hvor de har besøgt eleverne i 2.kl. på Skive Friskole. De sluttede deres besøg med en tur på skøjtebane.

I aften hygger eleverne i 7.kl./8.kl. sig på skolen sammen med deres forældre. Det er klassernes forældreråd, som står bag arrangementet.

På mandag tager eleverne i 3.kl. og 4.kl. en tur til Skive Bibliotek for at nye spændende frilæsnings bøger.

I næste uge vil eleverne i 5.kl. og 6.kl. arbejde med seksualundervisning, som en del af den landsdækkende ”uge 6” kampagne.

Vores skolefest ligger i år den 3. marts. Eleverne i 6.kl. skal arrangere festen, så de er allerede begyndt at gøre sig nogle tanker og årets tema m.m. Invitationen til festen vil blive sendt med eleverne hjem i den kommende uge.