Nr. 24. 37. årgang. Fredag 26/2 2016.

På mandag holder vi fagdag på skolen, derfor vil den normale undervisning være omlagt til tværfaglige forløb.

0. – 2.kl. skal arbejde med et forløb om følelser, hvor de bl.a. skal se filmen ”Inderst inde”, som er en animeret film om en pige og de følelser, som huserer inde i hende. Eva har sendt en mail ud til forældrene om dagens forløb.

I 3.kl. skal eleverne gennemføre et lille forløb om trafiksikkerhed, og det at færdes i trafikken som cyklist. Eleverne skal medbringe deres cykler og der vil som afslutning på dagen blive afholdt en lille praktisk færdselsprøve. Man må gerne stille sin cykel op på skolen allerede i weekenden.

Eleverne i 4.kl. og 5.kl. skal dykke ned i computeren og det interaktive univers. Det er derfor vigtigt, at alle medbringer deres bærbare computer.

Eleverne i 6. klasse skal lave mad til skolefesten. Vi har fået lov at låne køkkenet i Thise forsamlingshus, så der vil 6. klasses eleverne klø på med at forberede en lækker menu til resten af skolens elever og ansatte. Så hvis man synes der dufter, når man kører gennem byen mandag formiddag, så ved man nu hvorfor.

Eleveren i 7. og 8. klasse skal have fagdag i engelsk, hvor vi starter et forløb op om "Harry Potter and the Philosopher's Stone". De skal huske at medbringe penalhus og egen computer.

Eleverne i 9.kl. skal arbejde med fysik hele dagen. Her skal de i grupper eller enkeltvis fordybe sig i et teoretisk og praktisk forløb, som de skal præsentere for hinanden.

Alle elever møder til kl. 08.00 og har fri kl. 13.00. Bussen til Hvalpsundfærgen kører kl. 13.10 og vestpå afgangen kl. 13.30, mens bussen til Fur kører kl. 13.30.

På torsdag afholder vi den årlige skolefest, som eleverne i 6.klasse har arrangeret. Festen er fra kl. 17.30 - 20.00 for eleverne i 0. - 4. kl. og fra 17.30 - 21.00 for elverne i 5. - 9. kl. I år er temaet for påklædningen computerspil. Hver klasse har valgt et computerspil, som de vil lade sig inspirere at til aftens påklædning.

Efter festen overnatter eleverne fra 6.kl. på skolen.

På fredag besøger eleverne i 8.kl. Skive Bibliotek, hvor de skal deltage i Skive kommunes sundheds eksperimentarium. Her skal de undersøge, hvor sunde de egentligt er.