Nr. 35. 37. årgang. Fredag den 3. juni 2016.

Eleverne i 7, 8. og 9. klasse havde en travl tirsdag, hvor de spillede årets musical "Den Hvide Dronning" for to udsolgte huse om aftenen plus generalprøven for alle de andre elever tirsdag formiddag.

De 10 foregående dage har de godt 30 elever haft travlt med at forberede og øve på musicalen, der traditionen tro var skrevet og instrueret af Ole. Eleverne havde selv valgt, om de ville bruge deres talenter på scenen, eller som musikere, teknikere kulissesnedkere eller kostumeskræddere.

”Den Hvide Dronning” begynder i middelalderen med hofdamer, ædle riddere, en smuk prinsesse og en ond dronning. Men pludselig befinder de ædle riddere sig på den lukkede afdeling på et sindssygehospital mange hundrede år senere. Det er med andre ord en hjernevrider af en musical, som springer i tid og sted.

Begge forestillinger var meget vellykkede og eleverne og lærerne Ole og Claus høstede stort og fortjent bifald for deres præstationer på og bag scenen.

Sammen med premieren på musicalen afholdt vi vores årlige grillaften, og rekordmange gæster var mødt op. Efter de grillede pølser, salaten og hyggen brugte de fremmødte tiden og småpengene i elevernes boder.  Tak for en fantastisk aften.

Billeder fra musicalen og grillaftenen kan ses på vores hjemmeside.

I torsdags var eleverne fra 2.kl. og 3.kl. på besøg på 4S Genbrugspladsen i Kåstrup. Eleverne havde en fantastisk tur, hvor de fik et godt indblik i, hvor gode vi er til at genbruge vores affald.

På torsdag kommer skolefotografen på besøg. I den forbindelse har eleverne fået udleveret en tilmeldingsseddel, som skal medbringes til fotograferingen. På tilmeldingssedlen står der, at børnene skal fotograferes på fredag, det er en trykfejl. I skal underskrive tilmeldingssedlen og kontrollere, at oplysningerne er korrekte. Billederne bestilles efterfølgende online.

På fredag tager børnene fra 0.kl. – 2.kl. på tur til Aalborg Zoo. Børnene har gennem længere tid fulgt dyrene på webcam, og nu er tiden kommet til at aflægge dem et besøg.

Skolebusserne kører ikke øst på den dag, da de er i Aalborg, så vi vil opfordre jer til at lave afhentningsaftaler. Eleverne, som skal til Hvalpsund Færgen, skal vi nok sørge for.

Vi ser forholdsvis mange af vores elever, som cykler i skole uden cykelhjelm. Vi vil gerne opfordre jer til at tale med børnene om vigtigheden af at køre med cykelhjelm. Det er hovedsagligt vores ældste elever, som kører uden cykelhjelm. Jeg tænker ikke, at de er mere hårdføre end andreJ.

På tirsdag kaster fritteren sig ud i den helt store vandkamp. Derfor skal børnene medbringe badetøj/skiftetøj, vandpistoler eller drikkedunke til vandkampen.

Fredag er fritteren lukket, da personalet er med 0.1. og  2.kl. i Aalborg Zoo. Der er lavet afhentningsaftaler med alle i 3 kl.