Nr. 1. 35. årgang. Fredag den 12/8 2016.

I mandags var det skoleårets første skoledag. Der var et stort fremmøde af både elever, forældre og bedsteforældre. I alt 104 elever startede på det nye skoleår fordelt på 10 klassetrin. Alle blev budt velkommen, men en speciel velkomst var der til Ellen, Isabella, Magda, Xenia, Magnus, Smilla og Patrick, som alle er startet i den nye børnehaveklasse, og Stine i 4.kl., og Andreas i 7. kl.

Vi glæder os til det kommende skoleår med mange nye og spændende udfordringer.

Der er billeder fra første skoledag på skolens hjemmeside.

På mandag kl.19.00 er der forældremøde i 4.kl. Der er sendt indkaldelser ud.

På onsdag kl.19.00 er der forældremøde i 5.kl. og 6.kl. Der er sendt indkaldelser ud.

På torsdag tager eleverne i 0.kl., 2.kl., og 3.kl. til Stenbjerg på strandtur. Eleverne skal medbringe passende udetøj, madpakke og drikkedunk.

I næste uge begynder vi at forberede os til det forestående Skive Løb i september måned. Vi vil løbe til morgensamling tirsdag, onsdag og torsdag. Er man skadet eller skal man fritages for løb, skal man aflevere en seddel til klasselæreren. Fritagelsen gælder for en uge ad gangen.

På vores hjemmeside finder I elevernes skoleskemaer. Der er lavet en enkelt ændring i 2.klasses skoleskema om onsdagen i 6. time.

Praktisk info:

Vi har valgt at fortsætte vores samarbejde med Fjordens Perle om levering af skolemad. Den første skolemad kom i torsdags. På skoleårets første bestillingssedlen var tirsdag den 9. august inkl. Enkelte forældre bestilte mad den dag, som eleverne ikke modtog. Vi vil gerne opfordre forældrene til at kontakte Fjordens Perle, hvis dette tilfælde.

På skolens hjemmeside har vi opdateret skolens kalender med diverse aktiviteter, forældremøder m.m.

I næste uge får eleverne skolefolderen med hjem. I den kan I finde yderligere oplysninger om skoleåret.

Er man interesseret i at søge friplads for dette skoleår, kan man stadigvæk hente et ansøgningsskema på kontoret. En friplads bevilges kun for et skoleår ad gangen

Vi oplever hvert år, at mange glemmer deres tøj på skolen. Desværre er der sjældent navn i tøjet, hvilket gør det svært at finde den rette ejermand. Derfor opfordrer vi jer til at få sat navn i tøjet.

Husk! at give jeres børn idrætstøj og sko med, så de kan have idræt udendørs indtil efterårsferien og drikkedunke, så de kan få noget at drikke i skoletiden.

Fritteren:

Vi har fået en fantastik start med glade og forventningsfulde børn. Fritteren summer af børn, der nyder at lege sammen efter en god lang skoleferie. Vore nye børnehaveklasses børn nyder af lege med hinanden og alle de nye venner.

Vi bakker gerne op om legeaftaler blandt børnene, flere familier har aftaler, vedrørende afhentning af hinandens børn. Det er vigtigt, at I skriver aftalerne i fritterbogen eller sender en sms for at undgå misforståelser.

Det er godt for børnene at komme på besøg hos hinanden, det er bl.a. gennem gode legerelationer at venskaber opstår J.

Det er også meget vigtigt, at børn og forældre siger farvel til Fritterpersonalet, når de afhentes.

Vedr. rengøring.

På skolen og i børnehuset kører vi med en turnus-ordning, hvor forældrene skiftes til at gøre rent på skolen hver lørdag. Dette har vi valgt at gøre for at holde udgifterne - og dermed den pris I betaler - nede, og det har vist sig at være en god ordning som alle er tilfredse med. Hver familie skal deltage i rengøringen 3 gange i løbet af skoleåret, hvor rengøringen foregår mellem kl. 9 og 12 hver lørdag. Hver lørdag er der sat mindst 4 familier på for at sikre, at byrden bliver lettere.

På følgende link til skolens hjemmeside kan I se den nyeste rengøringsplan:

Hvis I har spørgsmål til rengøringsplanen er I meget velkommen til at kontakte den rengøringsansvarlige, Matthew Adams