Nr. 3. 38. årgang. Fredag den 26/8 2016.

I tirsdags var eleverne i 4.kl. på Ejsing Fodgolfbane, hvor de dystede på færdigheder. Der havde en god tur og sluttede dagen af med at boltre sig på en nærliggende naturlegeplads.

Samme dag tog eleverne fra 7.kl., 8.kl. og 9.kl. til Skive, hvor de skal indsamle sponsorpræmier til deres tombola. Tombolaen sættes op i forbindelse med Thise Mini Triatlon i morgen. Overskuddet fra tombolaen går til klassernes Berlin tur til foråret. De har fået indsamlet over 240 præmier – fantastisk – stor tak til vores sponsorer.

I onsdags var eleverne i 0.kl. og 1. kl. en tur ved Mogenstrup Strand for at finde, 26 millioner år gamle, ”krabbeboller”. Desværre fandt de ingen krabbeboller, men i stedet fandt de verdens bedste motorikbane med stejle skrænter, væltede træer og en flot strand.

På tirsdag tager Natek-holdet fra 3. og 4. klasse til Brokholm hele formiddagen. Her skal vi se på vanddyr og vandplanter samt dissekere en gedde. Medbring gummistøvler og tøj, der passer til vejret. Husk madpakke, frugt og drikkedunk med vand. Arne kører os i bussen til Brokholm kl. 8.00 og vi er tilbage på skolen 11.30. Timerne over middag er normale skematimer.

På fredag afholder Skive Sclerose Forening et stort koncertarrangement ved Resenlund i Skive.

Her har vi, sammen med resten af Skive Kommunes friskole, fået lov til at benytte koncert pladsen indtil kl. 14.00, hvor arrangementet starter. På pladsen arrangerer vi et stort ”friskole tivoli”, hvor eleverne kan hygge sige sammen. Udover tivoli kommer der en overraskelse og optræder for børnene. Det endelige program er tilsendt jeres mail. Den endelige plan for buskørsel denne dag kommer i begyndelsen af næste uge.

Torsdag den 8. september arrangerer skolen Sponsor dag for skolen og børnehusets børn og forældre. Til sponsordagen kan forældre, virksomheder, venner m.m. sponsere vores børn ved forskellige idrætsaktiviteter. Børnene belønnes af deres sponsorer efter deres præstationer, og pengene, som de tjener, går til at forsøde børnenes hverdag. Arrangementet starter kl. 17.00 og slutter med fællesspisning – helstegt pattegris. Orientering om sponsordagen er sendt ud på mail.

Bestyrelsen har afholdt skoleårets første bestyrelsesmøde. Her planlagde de bl.a. årets første forældrearbejdsdag, som er den 24. september. Sæt kryds i kalenderen.

Husk at tjekke børnene for flåter, vi har fundet et par stykker i denne uge.

Det er vigtigt, børnene har drikkedunke med hver dag . Vi vil gerne opfordre til, børnene har rigelig mad med, enkelte spiser det hele i deres frugtpause. Børnene må gerne spise resterne af deres madpakker til eftermiddagsmad i fritteren.