Nr. 7. 38. årgang. Fredag den 30/9 2016.

I lørdags var der arbejdsdag på skolen. Der var færre fremmødte end forventet, men de fremmødte nåede en masse forskellige opgaver på skole og i Børnehuset. Stor tak til jer.

I onsdag afholdt Karin og Claus et naturfagsprojekt for alle skolens elever. Temaet var hjertet og kredsløbet. I den forbindelse kom eleverne til at skære i svinehjerter, måle puls og blodtryk på hinanden samt lave en foldebog om hjertet.

Samme dag var eleverne i 0.kl. og børnehavebørnene i teateret i Skive, hvor de så forestillingen ”Fra mig til dig”. Det var en stor oplevelse for alle.

I uge 41 afvikler vi vores emneuge, som i år er et minisamfund. Skolen bliver omdannet til et mini samfund, hvor eleverne arbejder i forskellige virksomheder eller værksteder.

I denne uge har eleverne i 7.kl. – 9.kl. skrevet jobansøgninger til lederstillingerne i byen. Samtidigt har alle eleverne kunnet komme med forslag til, hvad vores samfund/by skal hedde og hvad møntfoden skal være. Vinderforslaget offentliggøres på mandag.

I kan hjælpe os med at gøre ugen til en succes ved at hjælpe os med flg. ting.

Vi efterlyser:

Genbrugsen: Alt muligt til genbrug – vi har endnu ikke modtaget noget!! Hjælp os.

Kernehuset: Æblestammer/grene i størrelse op til 20 cm i diameter.

Tegnestuen: Søger billedrammer i alle størrelser og urtepotter (uden hul i!)

Wellness: Søger ting til pleje af hår og krop

Sprogfabrikken: Et spil klodsmajor