Nr. 10. 38. årgang. Fredag den 28/10 2016.

I den kommende periode vil vi til morgensamling læsetræne. Vi kalder vores læsetræningen for vores Stjernestund.

På mandag holder vi fagdag på skolen, derfor vil den normale undervisning være omlagt til tværfaglige forløb. Eleverne i 0.kl. - 1.kl. skal have værksted og idræt, 2.kl. skal arbejde med dansk, 3.kl. skal arbejde med matematik, 4.kl. skal lave film, 5.kl. skal i skolekøkkenet og lave mad, 6.kl. og 7.kl arbejder på et avisprojekt og 8.kl./9.kl. arbejder med den amerikanske præsidentvalgkamp. Alle elever møder til kl. 08.00 og har fri kl. 13.00. Bussen til Hvalpsundfærgen kører kl. 13.10 og vestpå/Fur afgangen kl. 13.30

Eleverne i 6.kl. og 7.kl. fortsætter med deres avisprojekt resten af ugen og møder fra 08.00 – 13.30.

I lighed med sidste seks år deltager vi i en indsamling af børnetøj og sko til meget fattige beboere i landsbyerne Copaceni og Sandulesti i Rumænien. Se nedenfor.

Fritteren summer af glade børn, som leger både ude og inde.

Vi vil gerne bede jer om at sende varmt tøj med børnene hver dag, så skal vi nok sørge for, at de bliver klædt varmt på i det til kolde efterårs vejr.

Tjek venligst tøjkasserne, så der altid er ekstra, ikke mindst strømper.

Vi opfordrer til, børnene har lidt ekstra mad med i madpakken, enkelte børn i indskolingen spiser alt deres mad i frugtpausen. Er der overskud i madkassen spiser børnene det gerne i fritteren.

Drikke dunke er også en vigtig del i skoletasken. Vi opfordrer børnene til at drikke i frugtpausen, efter idræt, til madpakken og i fritteren.

Fritterfrugt er en daglig glæde, vi får mange lækre ting i kurvene. Det sker, der er børn, der glemmer at aflevere fritterfrugten, mind dem om det.

Skolesport: Der vil indtil jul være forskellige tilbud i samarbejde med M88. Vi starter tirsdag med skak, Knud vil sammen med nogle ældre elever spille skak med børnene fra 2.kl og 3.klasse.

Skoleskak tirsdag 13.30 til 14.30.

Børnetøj og -sko

Vi samler børnetøj og -sko på skoler i Skive Kommune for at hjælpe ekstremt fattige børn i landsbyerne Sandulesti og Copaceni i Rumænien. Tøjet bliver sendt med lastbil fra Skive til Rumænien. Derfor opfordrer vi jer til især at finde overskydende børnetøj og -sko frem af gemmerne og bringe det hen på skolen inden for de næste uger.

På skolen afhenter vi det tirsdag den 15. november 2016

Det drejer sig om tøj + SKO til alle aldersgrupper af børn - sko er især et stort problem.

Vi tager også imod tøj + sko til voksne - og imod tæpper til den kolde tid. Uddeling af tøjet organiseres af Anna Greab, som er vores samarbejdspartner i forbindelse med de to landsbyer – så I kan være sikre på, at alt finder nøjagtigt hen, hvor behovet er størst!

Se mere om baggrunden her: www.copaceni.dk

På forhånd tak og

venlig hilsen