Nr. 11. 38. årgang. Fredag den 4/11 2016.

I mandags afholdt vi fagdag på skolen, her var den normale undervisning omlagt til forskellige tværfaglige forløb. Eleverne i 0.kl. - 1.kl. havde værksted og idræt, 2.kl. arbejdede med dansk, 3.kl. arbejdede med matematik, 4.kl. lavede film, 5.kl. var i skolekøkkenet og lavede sundt mad, 6.kl. og 7.kl arbejdede på deres avisprojekt og 8.kl./9.kl. arbejdede med den amerikanske præsidentvalgkamp.

I næste uge tager eleverne i 9.kl. i brobygning på ungdomsuddannelserne.

På tirsdag tager eleverne i 8.kl. i biografen i Skive, hvor de skal se filmen ” Me and Earl and the dying girl”. Filmen handler om teenageren Greg som gør alt for ikke at skille sig ud og gøre sig bemærket. Han holder det derfor yderst hemmeligt, at han sammen med sin ven Earl bruger en hel del tid på at lave parodier af store filmklassikere. Gregs velkontrollerede liv tager en uventet drejning, da hans mor tvinger ham til at besøge en jævnaldrende pige, som har leukæmi.

På onsdag tager eleverne i 4.kl. og 6.kl. i biografen, hvor de skal se filmen ”Operation Arktis”. Filmen handler om tre børn der i et forsøg på at se deres far i al hemmelighed hopper ombord på en helikopter. Men helikopteren ændrer kurs, og pludselig befinder de sig alene på en øde ø i Ishavet. Nu skal de tre børn stå sammen og kæmpe for deres liv i den smukke, men barske natur.

Begge forestillinger er en del af det nationale tilbud ”Med skolen i biografen”.

I lighed med sidste seks år deltager vi i en indsamling af børnetøj og sko til meget fattige beboere i landsbyerne Copaceni og Sandulesti i Rumænien. Se nedenfor.

Skolesport: Skak for 2. og 3.klasse på tirsdag fra kl.13.30 til kl. 14.30