Nr. 13. 38. årgang. Fredag den 18/11 2016.

På tirsdag tager eleverne i 4.kl. til Skive, hvor de er blevet inviteret til at julepynte butikken ”Kylling og Co”. Som en tak for deres hjælp, bespises de af butikken.

Samme dag tager 5.kl. til Skive, hvor de skal i juniorpraktik i Kvickly. Her skal de arbejde som butiksansat for en dag og lære om, hvordan en butik fungerer. Praktikken er en del af det kommunale SSP-samarbejde, som skolen deltager i.

Samme aften er der teater for tilmeldte børn, forestillingen "Villads fra Valby" vises i Skive Teater kl. 18.00.

Billetter sendes med hjem på mandag.

På torsdag tager eleverne i 2.kl. til Sundsøre, hvor de skal julepynte Sundsøre – Hvalpsund færgen.

I tirsdags afleverede vi over 10 sække af børnetøj og sko til meget fattige beboere i landsbyerne Copaceni og Sandulesti i Rumænien. Mange tak for jeres bidrag.

I dag har vi send en invitation ud til jer alle, hvori vi inviterer jer til en enestående og berigende aften med psykologiprofessor Svend Brinkmann torsdag den 6. januar. Ifølge ham skal vi i stedet for at udvikle os, være forandringsparate og fleksible, fokusere mere på at slappe af, kærligheden og det gode i livet. Som f.eks. at tale med vores børn.

Tirsdag skolesport for børnene i 2. og 3.kl. fra kl.13.30 til 14.30.

Skakspillet har begejstret børnene, der under kyndig vejledning af Knud og flere elever fra 4 kl. har lært spillets regler og den spændende taktik.

Har I skak derhjemme, opfordrer vi jer til at finde en hyggestund sammen med børnene, de vil med glæde fortælle om deres viden og ikke mindst være glade for at lære endnu mere sammen med jer. En gylden mulighed for kvalitets tid.