Nr. 17. 38. årgang. Mandag 19/12 2016.

I tirsdags var der julegudstjeneste i Thise Kirke. Skolens kor og andre frivillige sang julesalmer m.m. Aften sluttede med Lucia-optog.

I torsdags havde vi besøg af Skive Folkeblads redaktør, en journalist og en fotograf. De kom for at overrække eleverne i 6.kl. og 7.kl. førstepræmien i den lokale del af mediernes aviskonkurrence. Vores elevers avis fortsætter nu videre til finalen, hvor førstepræmien er 25.000,00 kr. Stort tillykke til klasserne og de involverede lærere. Avisen kan ses på væggen i forhallen.

I fredags var der Lucia-optog på skolen, i børnehaven og i vuggestuen. Det var et flot optog. Tak til Lucia-pigerne og Else O.

I morgen er det sidste skoledag i dette kalenderår. Vi mødes til morgensamling kl. 08.00. Efter morgensamlingen går vi i Thise Kirke, hvor vores præst Lars Foldager holder en julegudstjeneste. Efter julegudstjeneste går vi tilbage til skolen, hvor eleverne julehygger i klasserne. Vi ønsker hinanden god jul og godt nytår omkring kl. 11.50. Børnene bliver kørt til færgen til kl. 12.15. og busserne fortsætter vestover og mod Fur kl. 12.30.

Vi begynder igen den onsdag den 4. januar 2016 kl. 08.00.

Lørdag den 21/1 holder vi friskolens dag og indskrivning til det kommende skoleår. I den forbindelse udsender vi igen i år vores skoleavis. Skoleavisen er fyldt med gode artikler fra vuggestuen, børnehaven og friskolen.

I forbindelse med udsendelsen af vores skoleavis vil vi fotografere forskellige situationer fra børnenes hverdag. Ønsker man ikke, at ens barn skal optræde på nogle af avisens billeder, vil vi gerne have besked inden den 5. januar.

Som sædvane har eleverne fri fra skole den efterfølgende mandag (23/1). Yderligere information følger i begyndelsen af det nye år.

Vi begynder skolesvømning efter nytår i uge 2. De første klasser vi sender af sted er 1.kl., 2.kl. og 5.kl. Yderligere information kommer i starten af det nye år.

Skolebussen kører til normal tid.

Julefrokosten i Fritteren,blev en fantastisk oplevelse. Der var glade børn med en fantastisk appetit og stor sangglæde. De gav os voksne, den bedste julegave, med deres deltagelse i festen.

Tak til forældrene for hjælpen med maden.

Fritteren er åben optil jul for tilmeldte børn, pasning vil være i børnehaven.

HUSK venligst at melde fra, hvis børnene får andre pasningsmuligheder eller der ændres i tiderne.

Ændringer meddeles til Børnehaven.

Glædelig Jul til store og små, fra os alle i Fritteren