Nr. 18. 39. årgang. Onsdag 4/1 2017.

Vi håber, at I er kommet godt ind i det nye år. Vi glæder os til 2017, som helt sikkert vil være fyldt med masser af gode, sjove og lærerige stunder på skolen. Vi ser frem til at fortsætte det gode samarbejde omkring jeres børn mod vores fælles mål, nemlig at danne nogle selvstændige, fagligt dygtige individer, som tør møde verden med et smil og gåpåmod.

I morgen begynder vi på skolesvømning. De første klasser vi sender af sted er 1.kl., 2.kl. og 5.kl.

Eleverne skal huske badetøj, håndklæde og evt. svømmebriller. Svømmebrillerne skal være tilpasset hjemmefra. Eleverne må gerne medbringe en lille snack eller et stykke frugt, som de kan spise efter svømning.

I morgen afholder skolen og børnehuset et stort arrangement, hvor den populære psykologiprofessor og forfatter til bøgerne ”Stå fast” ”og Ståsteder”, Svend Brinkmann kommer og fortæller om sit syn på det at være individ i den moderne verden. Der kommer 200 gæster til arrangementet, og billetterne har været udsolgt i langt over en måned. Vi er utrolig stolte over arrangementet og håber det kan bane vejen for flere lignende arrangementer.

I forbindelse med arrangementet opfordrer vi folk til samkørsel, da antallet af parkeringspladser ved skolen er begrænsede.

Hallen er lukket i dag og i morgen, så alle M88 aktiviteter er aflyst. Motionsrummet er lukket i morgen aften.

Fra mandag til torsdag i næste uge skal eleverne i 8.kl. og 9. kl. til skriftlige prøve-prøver.

Lørdag den 21/1 holder vi friskolens dag og indskrivning til det kommende skoleår. I den forbindelse udsender vi igen i år vores skoleavis. Skoleavisen er fyldt med gode artikler fra vuggestuen, børnehaven og friskolen.

Som sædvanlig har eleverne fri fra skole den efterfølgende mandag (23/1).

På fredag tømmer vi glemmekassen - den er fyldt til randen. Tøjet vil blive lagt op på et bord i hallen.