Nr. 21. 39. årgang. Fredag 20/1 2017.

I går var eleverne i 7.kl. – 9.kl. inviteret til premiere på Skive Friskoles musical i Skive Teater. De havde en god tur og var meget imponerede over skuespiller præstationerne. Det gav stof til eftertanke og inspiration til deres egen musical i foråret.

I morgen lørdag den 21. januar afholder vi Friskolens Dag og indskrivning til det kommende skoleår.

Plan for Friskolens Dag.

09.00. Fælles velkomst i hallen.

09.10. Undervisning i klasserne.

10.10. Pause med forældrekaffe.

10.40. Undervisning i klasserne

11.40. Fælles afslutning i hallen.

Børnene i vores kommende børnehaveklasse er inviteret til der første ”rigtige skoledag”. Vi glæder os meget til, at de kommer og får nogle gode oplevelser.

For vores resterende elever er der planlagt en spædende dag, hvor familie og venner har mulighed for at deltage. Alle er velkomne.

I børnehuset åbner vi også dørene for besøgende, så man kan komme og besøge institutionerne, se vores fantastiske faciliteter og høre om vores pædagogiske tilbud. Alle er velkomne.

Alle elever har mødepligt til arrangementet og skal møde fra 09.00 -12.00 . Som sædvanlig har eleverne fri fra skole den efterfølgende mandag (23/1).

Eleverne i 5.kl. og 6.kl. er i gang med at planlægge årets skolefest. De har delt invitationer ud til alle elever, og på tirsdag og onsdag kan der købes madbilletter i frugtpausen. En billet koster 40,00 kr. og pengene skal afleveres sammen med madbestillingssedlen ved billetsalget i glashuset.

På torsdag tager eleverne 3.kl. og 4.kl. til Skive, hvor de først spiser morgenmad i Føtex og efterfølgende skøjter på Skive Skøjtebane. De er kun af sted i skoletiden.

Vi har konstateret lus og børneorm blandt vores elever. Vi opmærksom på om håret eller bagdelen klør lidt ekstraJ.

Mandag den 30. januar slutter undervisning kl. 12.00 for alle elever, da medarbejderne på skolen og i Børnehuset, skal deltage i et pædagogisk arrangement. Der vil blive indkaldt vikar i Børnehuset fra kl. 12.00.

Bestyrelsen har fastlagt dato for den kommende arbejdsdag den 20. maj og vores årlige generalforsamling den 19. april. Sæt kryds i kalenderen.