Nr. 27. 39. årgang. Fredag 10. marts 2017.

I tirsdags var eleverne i 5.kl. og 6.kl. en tur på skøjtebanen i Skive. Det var en super god tur, hvor alle elever skøjtede, nogle prøvede det for første gang, mens andre allerede var øvede. Selvom skøjtebanen snart lukker, kan man stadigvæk nå at besøge den. Tag en tur derind i weekenden det er sjovt for alle aldre.

Samme dag var eleverne i 4. klasse på Fur, hvor de besøgte ”Reginas Galleri” og så på malerier malet med voksmaling. Turens formål var at samle inspiration til værkstedstimerne.

På mandag starter Janne Gravgaard i virksomhedspraktik på skolens kontor, hun skal følge Inge og gøre sig erfaringer med arbejdet som skolesekretær. Virksomhedspraktikken varer fire uger.

På tirsdage er der afslutning i ungdomsklubben. Martin og Birgitte slutter dette års sæson af med pizza og sodavand. Tretten elevere er allerede tilmeldt. Stor tak Martin og Birgitte for deres store indsats i klubben.

I de følgende uger er der ”stjernestund” i morgensamlingstiden dvs. at eleverne læser tirsdag til fredag. Vi holder almindelig morgensamling om mandagen.

Vi har et par gange oplevet, at eleverne finder deres mobiltelefoner fra før og efter skoletid for at fotografere hinanden eller sjove situationer. Det er ikke tilladt og imod vores mobilpolitik. Vi har talt med eleverne om det flere gange, men vil også gerne opfordre jer til at gøre det samme. Billeder kan misbruges også selvom de er tages efter aftale med de involverede, hvilket vi gerne vil undgå.

Vi har investeret i en ny friskvandsfontæne, som skal stå på gangen. Man vil kunne drikke direkte af fontænen eller fylde sin drikkedunk. Vandet vil være friskt og dejligt koldt.

Bestyrelsen har fastlagt dato for den kommende arbejdsdag den 20. maj og vores årlige generalforsamling den 19. april. Sæt kryds i kalenderen.