Nr. 28. 39. årgang. Fredag 17. marts 2017.

I tirsdags var der afslutning i ungdomsklubben. Martin og Birgitte slutter dette års sæson af med pizza og sodavand. De fremmødte havde en super god aften. Vi glæder os til at kunne tilbyde klubtilbuddet igen til efteråret.

På onsdag er det fagdag på skolen og undervisningen er omlagt. Alle elever møder kl. 08.00 og har fri kl.13.00. Bussen kører til færgen kl. 13.30 og fortætter vestover 13.45. Eleverne i 0.kl. – 2.kl. skal arbejde med udeliv, hvor de bl.a. skal bygge bivuak. Eleverne 3.kl. skal arbejde med digitale medier og bl.a. lave film. Eleverne i 4.kl. og 5.kl. skal besøge Givskov Cykler, hvor de skal bruge deres matematiske evner i praksis. Elverne i 6.kl. skal arbejde med danskfaget på mange forskellige måder og eleverne i 7.kl. – 9.kl. skal arbejde med naturfag med landbruget, som det overordnede emne.

På torsdag i 5+6. time tager 8. og 9. klasse med Claus og Bibi til Skive bibliotek for at finde materialer til elevernes projektopgave, som de skal lave i uge 14. Eleverne har i denne uge valgt deres delemne og arbejder nu med de indledende opgaver. På torsdag skal de derfor huske deres sygesikringskort, så de selv kan låne bøger.

På torsdag er det sidste svømmedag for elverne i 1., 2. og 5.kl. I går sluttede vi af med distancesvømning, og børnene vil få deres diplomer snarest.

Torsdag den 30. marts begynder næste svømmehold, som er de ældste børn fra børnehaven, 0.kl., 3.kl. og 4.kl. Vi vil gerne opfordre jer til at kontrollere, om børnene har fodvorter, i så fald skal de i behandling.

Bestyrelsen har fastlagt dato for den kommende arbejdsdag den 20. maj og vores årlige generalforsamling den 19. april. Sæt kryds i kalenderen.

Skolesport tirsdag 13.30 til 14.30 .

Bh.1.2. og 3. Kl. skal i hallen og lære at klatre i tov og andre sjove gymnastikopgaver. Alle kan deltage og Knud har lavet et spændende program. Vi glæder os.

M88:

Gymnastikopvisningen på tirsdag starter kl. 17.30 med fælles indmarch / minisport / Wild Kids / Seniorgym / Scoop / Brokholdet (vores gæster) / fælles udmarch.

Og så er der pølser mm. Slut omkring kl. 20

Generalforsamlingen i M88 bliver onsdag d. 5. april.

Thise Forsamlingshus:

Der søges nu fondsstøtte til byggeprojektet, som beløber sig til ca. 2.800.000 kr. Du kan hjælpe ved at gå ind på: Underværker.dk / Projekter - støt - Thise kultur og Forsamlingshus - støt projektet - evt. skrive en kommentar.

Tak for det.