Nr. 29. 39. årgang. Fredag 24. marts 2017.

I onsdags var der fagdag på skolen og undervisningen var omlagt. Eleverne i 0.kl. – 2.kl. skal arbejdede med udeliv, lærte om danske fugle og byggede en kæmpe hule. Eleverne i 3.kl. lavede film sammen med Ole. Eleverne i 4.kl. og 5.kl. besøgte Givskov Cykler, hvor de brugte deres matematiske færdigheder på at løse opgaver i butikken. Elverne i 6.kl. arbejdede med danskfaget på mange forskellige måder og eleverne i 7.kl. – 9.kl. arbejdede med bæredygtigt landbrug.

I går var eleverne 8. og 9. klasse med Claus og Bibi til Skive bibliotek for at finde materialer til elevernes projektopgave, som de skal lave i uge 14. Eleverne fandt en masse brugbar litteratur m.m.

På tirsdag tager eleverne 3., 4. og 5.kl. i biografen, hvor vi skal se filmen ”Trækfugle”. Herefter kører de til Mønsted Kalkgruber, i gruberne ser de på flagermus i vinterhi. I gruberne skal de også se et underjordisk multimedia show.
Endeligt besøger de kalkværket, hvor der er en udstilling over, hvordan det var at arbejde i kalkminerne, og hvad man brugte kalken til.

På torsdag begynder næste svømmehold, som er de ældste børn fra børnehaven, 0.kl., 3.kl. og 4.kl. Vi vil gerne opfordre jer til at kontrollere, om børnene har fodvorter, i så fald skal de i behandling.

Bestyrelsen har fastlagt dato for den kommende arbejdsdag den 20. maj og vores årlige generalforsamling den 19. april. Sæt kryds i kalenderen.

Skolesport tirsdag 13.30 til 14.30 .

Bh.1.2. og 3. kl. skal i hallen og lære at klatre i tov og andre sjove gymnastikopgaver. Alle kan deltage og Knud har lavet et spændende program.