Nr. 21. 33. årgang. Mandag den 21/1 2012.

I torsdag tog vi afsked med Mettes datter Sandie. Sandie sov ind i mandags efter kort tids sygdom. Hun blev begravet fra Junget Kirke efter en smuk højtidelighed. Vores tanker går til familien i denne svære stund.

I onsdags var vores elever i 3.klasse til idrætsdag sammen med en masse 3.klasses elever fra de omkringliggende skoler. Arrangementet foregik i Fursund Hallen og vores elever havde en forrygende dag.

Samme dag var eleverne i 6.kl. med skolen i biografen i Skive. Her så de forestillingen ”Drengen med cyklen”, som var en barsk film om fattigdom, håb osv. Elevere synes, at det var en god, men sørgelig film.

I denne uge er eleverne i 8.kl. og 9.kl. til skriftlig prøve-prøver i dansk, matematik og engelsk.

På lørdag afholder vi Friskolens Dag og indskrivning til det kommende skoleår. I den forbindelse husstandsomdelte vi årets skoleavis i den forgangne uge.

På Onsdag afholder skolen et informationsmøde i Hvalpsund om vores skoletilbud og Friskolens Dag. Vi har i den forbindelse også husstandsomdelt skoleavisen i Hvalpsund, med hjælp fra vores lokale forældre. Tak for det.

Plan for Friskolens Dag.

09.00. Fælles velkomst i hallen.

09.05. Undervisning i klasserne.

10.15. Pause med forældrekaffe.

10.45. Undervisning i klasserne

11.50. Fælles afslutning i hallen.

Børnene i vores kommende børnehaveklasse er inviteret til der første ”rigtige skoledag”. Vi glæder os meget til at de kommer.

For vores resterende elever er der planlagt en spædende dag, hvor familie og venner har mulighed for at deltage. Alle er velkomne.

Alle elever har mødepligt til arrangementet og skal møde fra 09.00 -12.00 .

Som sædvanlig har eleverne fri fra skole den efterfølgende mandag (28/1).

Arne efterlyser et mindre skrivebord maks. 1,5 meter lang.