Nr. 1. Fredag den 18. august 2017

I mandags var det skoleårets første skoledag. Der var et stort fremmøde af både elever, forældre og bedsteforældre. Det var dejligt at se gensynets glæde i børnene øjne og mærke den god og positive stemning, som herskede. Tak for en god dagJ

I alt 96 elever startede på det nye skoleår fordelt på 9 klassetrin. Alle blev budt velkommen, men en speciel velkomst var der til Agnes, Hanna, Ida, Kristian, Lars, Liv, Mads og Robert, som er alle er startet i den nye 0.kl, Frida i 1.kl. og Gerda i 8.kl.

Vi glæder os til det kommende skoleår med mange nye og spændende udfordringer.

Der er billeder fra første skoledag på skolens hjemmeside.

I næste uge begynder vi at forberede os til det forestående Skive Løb i september måned. Vi vil løbe til morgensamling mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Er man skadet eller skal man fritages for løb, skal man aflevere en seddel til klasselæreren. Fritagelsen gælder for en uge ad gangen.

På tirsdag kl.19.00 er der forældremøde i 8.kl. Der er sendt indkaldelser ud. Samme dag tager eleverne i 7.kl. og 8.kl. til Skive for at indsamle sponsorgaver

På onsdag tager eleverne i 6.kl. og 7.kl. til Djurs Sommerland på en hyggetur.

På torsdag kl. 19.00 er der forældremøde i 1.kl. og 2.kl.

Lørdag den 26. august er der Thise Mini Triatlon arrangeret af M88. I den forbindelse opstiller eleverne i 7.kl. – 8.kl. en tombola på torvet i Thise. Her vil man kunne vinde mange flotte præmier, sponseret af lokale virksomheder. Overskuddet fra tombolaen går til 7.kl. – 8.kl. lejrskole i 2018. Har I lyst til at bidrag med præmier til tombolaen, kan I aflevere dem på kontoret i næste uge.

Mandag den 28. august kl. 13.30 – 14.30 er der opstart i korsang sammen med Anne Lisbeth på skolen.

Lørdag den 30. september afholder bestyrelsen arbejdsdag.  Sæt X i kalenderen.

Torsdag den 14. september afholder skolen og børnehuset sponsordag for vores børn. Yderligere information kommer på et senere tidspunkt. Sæt X i kalenderen.

I begyndelsen af næste uge får eleverne udleveret årets skolefolder. I folderen finder I alle relevante praktiske oplysninger.

Dette års plan forældrerengøring ligger på skolens hjemmeside og er sendt til samtlige fredagsbrevs modtagere.

Er man interesseret i at søge friplads for dette skoleår, kan man stadigvæk hente et ansøgningsskema på kontoret. En friplads bevilges kun for et skoleår ad gangen.

Husk! At give jeres børn idrætstøj med, så de kan have idræt udendørs indtil efterårsferien og drikkedunke, så de kan få noget at drikke i skoletiden.

Vi oplever hvert år, at mange glemmer deres tøj på skolen. Desværre er der sjældent navn i tøjet, hvilket gør det svært at finde den rette ejermand. Vi opfordrer jer til at skrive navn i børnenes tøj.

Når man afleverer sit barn på skolen vil vi gerne bede jer om at bruge parkeringspladserne i stedet for at parkere foran indgangen. Det spærrer for den øvrige trafik.

Efterlysning!

Gennem de sidste mange år har vi haft en ungdomsklub for vores elever i 5.kl. – 9.kl. Klubtilbuddet har altid været organiseret og ledet af forældre til børn på skolen. Sidst år var det Martin og Birgitte, men de har begge valgt at trække sig. Derfor søger vi nu nogle nye medarbejdere til klubben. Arbejdet er lønnet. Dette års klubtilbud vil ligge i tidsrummet tirsdage kl. 18.00 – 20.00. Vi har allerede fået en henvendelse fra en interesseret forælder, men vi mangler stadigvæk et par stykker. Kontakt Dan, hvis det har interesse.