Nr. 5. Fredag den 15. september 2017

Henover efteråret får skolen besøg af socialpædagogisk rådgiver Lotte Mose, der i samarbejde med Hans Erik Foldberg vil afholde fire yderst spændende oplæg for forældrene i 0.kl. – 3. klasse.

De har begge en stor mængde viden om det at være menneske, om måden vi er sammen på, og om hvordan vi kan fjerne de barrierer, som vi alle møder i hverdagen, og som kan stå i vejen for vores adgang til at kunne virke optimalt.

Det er et helt unikt tilbud, som vi håber, I alle vil tage imod. Tiden I kommer til at bruge på de fire oplæg, er en gave til jer. Invitationen blev sendt ud i tirsdags på mail og i børnenes postmappe. Sidste frist for tilmelding er fredag den 22. september.

I går afviklede vi vores årlige Sponsordag for vores familier og ansatte på skolen og i Børnehuset. Hvilken aften! Alt gik op i en højere enhed. Der var over 75 deltagere fordelt på de fire aktiviteter, og alle ydede en fantastisk præstation. Der var fantastisk mad, solskin mellem tordenskraldene og en super god stemning.

Den samlede omsætning i sponsorater og mad var på over 35.000,00 kr. Pengene går ubeskåret til blandt andet børnenes svømmeundervisning, lejrskoler og nye legeredskaber.

En stor tak til ”Herre madlavningsholdet” og de forskellige bidragsydere. I har alle stor del i aftens succes.

I næste uge er eleverne i 8.kl. i erhvervspraktik.

På tirsdag starter vores klubtilbud for børnene i 5.kl. – 8.kl. Vi har allerede fået et par forældre til at hjælpe til, men vi kan godt bruge et par stykker mere. Er du/I interesseret i at hjælpe, så mød op på tirsdag kl. 18.00.

I de næste uger vil eleverne læse i deres fritlæsningsbøger i vores morgensamlingsstund.

Om fredagen vil vi holde fællesmorgensamling.

Skulle I ligge inde med noget legetøj, som jeres børn er vokset fra, aftager vi det gerne i Børnehuset eller fritteren. I sidste uge fik vi et ”nyt” dukkehus, som børnene blev meget glade for.